ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

اعطای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان

24 خرداد 1401
اعطای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با ارائه گزارشی از تسهیلات پرداخت شده از طریق صندوق قرضالحسنه امداد ولایت استان در سال گذشته،گفت : 30 هزار و 737 فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال 1399 به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
وی میزان تسهیلات قرض الحسنۀ پرداختی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و سایر اقشار نیازمند را، بیش از  257میلیارد و 143 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تسهیلات اعطایی به نیازمندان برای ایجاد اشتغال، امور درمانی، ازدواج، امور تحصیلی، بدهی و تعمیر، ساخت و ودیعه مسکن بوده است.


پرپنچی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از ظرفیت حداکثری خیّران در اعطای تسهیلات به نیازمندان،گفت: خیّران حقوقی و حقیقی می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، این نهاد را در رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان تحت حمایت یاری کنند.

 پرپنچی با اشاره به اینکه یکی از خدمات غیرحضوری کمیته امداد افتتاح شعبه دیجیتال صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است، بیان کرد: مشتریان و سپرده گذاران می توانند با مراجعه به آدرس www.sqev.ir صفحه خدمات الکترونیک،صفحه شعبه دیجیتال و انتخاب گزینه افتتاح حساب غیر حضوری، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب صندوق و یا ادارات کمیته امداد، نسبت به افتتاح حساب پس انداز اقدام کنند.

اخبار مرتبط
بانک ملت از مجموع ۱۸۵ هزار و ۷۷۷ نفر مراجعه‌کننده به ۱۵۱ هزار و ۴۹ نفر وام فرزندآوری داده است. از این تعداد، ۳۴ هزار و ۷۲۸ نفر در صف وام این بانک مانده‌اند. این آمار و ارقام یعنی تنها حدود ۱۸ درصد در صف وام مانده‌اند و ۸۲ درصد موفق به دریافت وام فرزندآوری شده‌اند. همچنین بانک ملی ایران ۱۴۷ هزار و ۳۹۸ هزار فقره وام پرداخت کرده است. از مجموع ۱۶۸ هزار و ۵۴۹ نفر متقاضی، ۱۲ درصد یعنی ۲۱ هزار و ۱۹۶ نفر در صف دریافت وام هستند و ۸۸ درصد وام را تحویل گرفته‌اند.
برای بهره‌مندی از وام سربازی، سربازان باید دوره خدمت خود را به طور کامل به پایان رسانده و گواهینامه‌های مربوط به مهارت‌های کسب شده را دریافت کرده باشند. این مهارت‌ها می‌توانند در حوزه‌هایی همچون فرهنگ، هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات باشند.
این وام دارای مزایای بسیار زیادی است که از آنها می‌توانیم به بدون ضامن بودن، کارمزد پایین و ... اشاره کنیم. این وام به صورت مرحله‌ای و در ۴ مرحله واریز می‌گردد، مبلغ این وام در مجموع ۲۰۲ میلیون تومان است. برای اطلاع از مبالغ این ۴ مرحله، جدول زیر را مشاهده نمایید. بازپرداخت مراحل واریز این وام باهم متفاوت هستند.
هر یک از مبالغ تسهیلات پشتوانه با توجه به اعتبارسنجی انجام شده از متقاضی اتفاق می‌افتد. در صورتی که مشتری اعتبار کافی را داشته باشد، این تسهیلات با سود 23 درصدی به وی تعلق می‌گیرد. در واقع دریافت این وام به هیچ نوع چک، سفته، ضامن و وثیقه نیازی ندارد. سقف این وام حداکثر به 30 میلیون تومان می‌رسد و ضمنا تسهیلات مذکور در قالب طرح اعتبار خرید اعطا می‌شود. افراد بعد از دریافت و به کارگیری این وام، نهایتا تا شش ماه امکان بازپرداخت آن را دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها