دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

علائم جدید کرونای هندی اعلام شد

24 خرداد 1401
 علائم جدید کرونای هندی اعلام شد

به گزارش بانک اول به نقل از اسپوتنیک، تب، سرفه، خستگی، از دست دادن چشایی و بویایی از مهمترین علائم این بیماری است. با این حال سویه جدید علائم جدیدی نیز دارد که بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

این بیماری می‌تواند مانند سرماخوردگی یا برخی از ناراحتی‌ها، یادآور واکنش آلرژیک یا تب یونجه باشد. تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج کینگ لندن گفت: "هر حسی که غیر معمول و عجیب به نظر برسد دلیل خوبی برای منزوی کردن خود و انجام آزمایش است."

کرونای هندی

نوع جدید ویروس کرونا همچنین از توانایی بالقوه عفونی بیشتری برخوردار است که به آن امکان می‌دهد با غلبه بر مقاومت سیستم ایمنی بدن، راحتتر وارد بدن انسان شود.

پیش از این، ناتالیا پسنیچنایا، معاون کار بالینی و تحلیلی پژوهشگاه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی سازمان نظارت‌های بهداشتی روسیه اظهار کرده بود که جوانان توزیع کننده اصلی نوع هندی ویروس کرونا در روسیه هستند. وی توضیح داد که به دلیل غفلت گسترده مردم و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در جلوگیری از رشد شکل جدید این بیماری توفیق حاصل نشده است. به گفته وی، جوانان به عنوان فعال‌ترین بخش جامعه نقش بیشتری در افزایش شیوع نوع هند کرونا دارند.

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها