ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی طلا فردا دوم تیر

24 خرداد 1401
پیش بینی طلا فردا دوم تیر

به گزارش بانک اول در بازار امروز انس جهانی طلا با افزایش همراه بود و به ۱۷۸۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۴ هزار تومان افزایش داشت.

به گفته اعضای اتحادیه طلا در هفته گذشته بازار طلا تحت تاثیر انتخابات بود و حجم داد و ستد به حداقل خودش رسیده بود اما در جریان این هفته با گذشتن از انتخابات، مقاومت قیمت طلا بعد از تقریبا ۱۰ روز شکسته شد و با کاهش چشم‌گیری همراه بود.

محمد کشی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا به افزایش قیمت‌ها در بازار امروز اشاره کرد و توضیح داد: در کنار افزایش انس جهانی، نرخ ارز در بازار داخلی با افزایش همراه بود و همین عاملی برای افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بود.

کشتی‌آرای در ادامه گفت: با مشخص شدن نتیحه انتخابات، معاملات در جریان این هفته به روال عادی برگشته است اما بازار در شرایطی قرار دارد حتی یک ساعت آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

همچنین نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا گفته بود: عواملی همچون نوسانات قیمت در چند ماه گذشته، انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات برجام در کاهش مبادلات در بازار موثر بوده است. به همین دلیل مردم نگران هستند و برای خرید و فروش سکه و مصنوعات طلا قعالیتی نمی‌کنند. او از نوسانات سه تا هفت درصدی قیمت طلا در یک ماه گذشته خبر داد.

در سایت اتحادیه طلا، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه یک گرمی در بازار امروز با کاهش همراه بود و به قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط
دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.
در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود ۶/۱۳ میلیارد یورو در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تأیید قرار گرفته‌است.
سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
در حال حاضر دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد. بر همین اساس، فعالان بازار وارد فاز احتیاطی شده‌اند و خرید دلار به نوعی متوقف شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها