یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

مراحل ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان

24 خرداد 1401
مراحل ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان

به گزارش بانک اول ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان قابل انجام است. به تازگی حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها توضیحاتی را درباره مراحل ثبت نام یارانه بگیران جدید ارائه کرده است. به گفته او پس از ثبت درخواست و ثبت نام متقاضایان یارانه راستی آزمایی هایی درباره میزان دارایی ها و درآمد های افراد انجام می شود و حداکثر پس از گذشت یک ماه یارانه به متقاضایان تعلق می گیرد. همچنین تمام کسانی که یارانه معیشتی را دریافت می کنند یارانه سرپرست خانوار را هم دریافت می کنند.متقاضایان کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی می توانند با مراجعه به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/  (سامانه ثبت نام یارانه معیشتی) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس مصوبه دولت ثبت نام یارانه جاماندگان بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارتخانه موظف است ظرف 10 روز تاریخ ابلاغ آیین نامه این مصوبه یک نسخه کامل از اطلاعات سامانه رفاهی( سامانه هویتی و بانکی مشمولین یارانه نقدی) را در اختیار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دهد و نیز ظرف یک ماه دسترسی برخط به کلیه اطلاعات وارد شده به سازمان را به طور مستقیم با مبدا اطلاعات برقرار کند. پرداخت یارانه معبشتی به افراد واجد شرایط پس از انجام آزمون توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و متناسب با تحقق دریافتی‌های (منابع) جدول تبصره (14) و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد.

 

 

 

سایت ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان

سایت ثبت نام یارانه معیشتی سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی است به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ است.

یارانه معیشتی

 

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان

شماره ملی سرپرست

برای ورود به سامانه باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: 0123456789

توجه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به آبان ماه 99 را وارد کنید

 شماره حساب واریز یارانه

برای ورود به سامانه لازم است از شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می‌شود استفاده کنید. این شماره حساب را به‌صورت یک عدد بدون فاصله، خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید. محدودیتی در تعداد ارقام شماره حساب وجود ندارد. مثال: 33335555

توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد

توجه: در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید

توجه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به آبان ماه 99 را وارد کنید

 شماره ملی عضو خانوار

برای ورود به سامانه لازم است علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. شماره ملی عضو خانوار را به‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: 0123456789

توجه: چنانچه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید

ثبت نام یارانه معیشتی

 

چه کسانی مشمول یارانه معیشتی نمی شوند؟

خانوارهایی که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند، مشمول کمک حمایت معیشتی نمی‌شوند:

خانوارهایی که اعضای آن دارای «واحد مسکونی»، «شغل» و «خودرو» به طور همزمان هستند یا خانوارهایی که دارای «دو واحد ملکی» هستند.

خانوارهایی که بیش از 3 سفر خارجی غیرزیارتی هوایی (در چهار سال اخیر) داشته‌اند.

خانوارهایی که دارای خودرو سواری به ارزش بیش از 300 میلیون تومان یا خودرو عمومی به ارزش بیش از 400 میلیون تومان باشند.

کارفرمایانی که بیش از 3 بیمه پرداز داشته باشند.

خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در سایر شهرها 900 میلیون تومان باشد.

گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از 300 میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

خانوارهایی که مجموع درآمد ماهانه آنها با توجه به تعداد اعضای خانوار بیشتر از مبالغ زیر باشد:

1 نفره: 4 میلیون تومان

2 نفره: 5 میلیون تومان

3 نفره: 6 میلیون تومان

4 نفره: 7 میلیون تومان

5 نفره و بیشتر: 8 میلیون تومان

 

ثبت نام معیشتی

 

مصوبه دولت درباره ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۰ ، فرصت جدیدی برای ثبت‌نام از جاماندگان و همچنین منصرفین از سایر یارانه‌ها به وزارت رفاه محول شد. بر همین اساس در ماده 4 مصوبه آمده است: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، دسترسی کامل و برخط پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اجرای تکالیف قانونی مربوطه در اختیار سازمان قرار دهد.

تمام دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه گر اعم از تجاری و تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی جهموری اسلای ایران، بانک‌ها، وزارت صنعت،معدن و تجارت،سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری- لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی موظف به همکاری لازم با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در به روزرسانی و تکمیل پایگاه مذکور هستند.

ماده 5: ثبت‌نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است. در این راستا سازمان موظف است ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، یک نسخه کامل از اطلاعات سامانه رفاهی( سامانه هویتی و بانکی مشمولین یارانه نقدی) را در اختیار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دهد و نیز ظرف یک ماه دسترسی برخط به کلیه اطلاعات وارد شده به سازمان را به طور مستقیم با مبدا اطلاعات برقرار نماید. پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط پس از انجام آزمون توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و متناسب با تحقق دریافتی‌های (منابع) جدول تبصره (14) و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها