جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تیرماه واریز می‌شود؟

24 خرداد 1401
آیا مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تیرماه واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز انجام نشده و سازمان تامین اجتماعی زمان مشخصی را برای واریز آن اعلام نمی‌کند.

 

در فروردین امسال با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدیرعامل تامین اجتماعی حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

ولی در این واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی از آنها کم واریز شد. این ایرادات تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این مابه‌التفاوت نه تنها در اردیبهشت واریز نشد بلکه وعده واریز آن با حقوق خرداد نیز عملی نشد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید که سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که مابه‌التفاوت‌ها در خرداد واریز شود اما به آن عمل نکرد.

ویعنوان می‌کند که کانون بازنشستگان تهران و کانون عالی در حال پیگیری این موضوع هستند. او می‌گوید: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند در اردیبهشت امسال حقوقشان مجددا افزایش یافت و مابه‌التفاوت فروردین را در این ماه می‌گیرند.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها