ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

‌دریافت وام خودرو ماشینچی برای خرید خودرو ایرانی

24 خرداد 1401
  ‌دریافت وام خودرو ماشینچی برای خرید خودرو ایرانی

به گزارش بانک اول تا همین چند سال پیش یکی از راه‌های ساده خرید خودرو، اخذ وام از بانک‌های عامل بود. اگرچه این روش درنهایت مبلغ خودرو را دوچندان می‌کرد، ولی به لطف پرداخت اقساطی، شرایط بیشتر باب میل مشتریان بود؛ اما به‌مرور با افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان و البته فوران نرخ‌ها در بازار آزاد عملاً وام بانکی ارزش خود را از دست داد.

با این حال برخی بانک‌ها همچنان محل دریافت وام خودرو برای متقاضیان هستند. نکته آنجاست که در این بانک‌ها فقط در قالب وام خرید کالاهای مصرفی بادوام می‌توانید نسبت به دریافت وام خودرو اقدام کنید. البته دریافت وام خودرو از این طریق را می‌توانید تنها برای خودروهایی که ساخت یا مونتاژ داخل باشند استفاده کنید و طبیعی است که به خودروهای خارجی و وارداتی تعلق نمی‌گیرد. موارد اعطای این وام خرید خودرو به کلیه اشخاص حقیقی شامل بازنشستگان و حقوق‌بگیران بخش‌های دولتی و غیردولتی و صاحبان مشاغل آزاد است. برای دریافت وام خودرو افتتاح یا دارا بودن یکی از انواع حساب‌های قرض‌الحسنه (جاری / پس‌انداز) و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در نزد این بانک الزامی است.

حداکثر سقف دریافت وام خودرو جهت خرید کالای مصرفی بادوام و یا خرید خودرو به هر متقاضی معادل ۸۰ درصد مبلغ پیش فاکتور برابر آخرین ضوابط جاری بانک و تا سقف ۱۵ میلیون تومان خواهد بود. وام خرید خودرو به حساب شرکت خودروساز و یا از طریق صدور چک بانکی در وجه شرکت مذکور پرداخت می‌شود.

ماشینچی و وام طلایی خرید خودرو

همان‌طور که مشاهده شد خرید خودرو با وام متعارف بانک عملاً راه به جایی نمی‌برد. واقعیت این است که ۱۵ میلیون تومان هرگز عدد قابل قبولی در این بازار نیست؛ اما خبر خوب این است که ماشینچی وام خودرو را با شرایط آسان و مبالغ بالاتر فراهم کرده است. مجموعه ماشینچی وام خرید خودرو تا ۵۰ درصد ارزش خودرو و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان را تنها با معرفی یک ضامن پرداخت می‌کند. این در حالی است که پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن خواهد بود. مدت بازپرداخت وام خرید خودرو بدون ضامن می‌تواند ۶، ۱۲، ۲۴ و ۳۶ ماهه باشد و پرداخت اقساط در دوره‌های یک‌ماهه تا سه‌ماهه امکان‌پذیر است. مشتریان می‌توانند خودروی موردنظر خود را از میان خودروهای تولید داخل و یا مونتاژ داخل پلاک شده، جدیدتر از سال ۹۳ و زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، برای معرفی و اخذ تأیید کارشناسی قیمت خودرو این مجموعه سفارش دهند.

برگ برنده ماشینچی مدت‌زمان بسیار اندکی اعطای وام برای متقاضیانش است. پس از تکمیل مدارک و انتخاب خودرو و بعد از مراجعه حضوری متقاضی، چک وام خودرو در کمتر از ۴۸ ساعت به نام فروشنده خودرو برای تسویه‌حساب نقدی صادر خواهد شد. کل فرایند درخواست وام خودرو به‌صورت آنلاین انجام شده و نتیجه از طریق پنل کاربری به اطلاع درخواست‌کننده می‌رسد.

مدارک موردنیاز وام خودرو ماشینچی

اخذ وام خرید خودرو از ماشینچی نیازمند این مدارک از سوی متقاضی است.

تصویر اصل کارت ملی و یا رسید تعویض آن جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده

تصویر تمامی صفحات اصل شناسنامه جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده

تصویر اصل آخرین گردش سه‌ماهه حساب بانکی مهر شده در بانک، جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده

تصویر اصل سند ملک یا اجاره‌نامه معتبر دارای کد رهگیری

تصویر گواهی آنلاین ثبت‌نام در سامانه ثنا (سامانه ابلاغ قضایی)

ارائه چک اقساط و ضمانت توسط متقاضی و ضامن به‌صورت حضوری. در صورت ارائه چک شخص ثالث، تمامی مدارک فوق برای آن شخص نیز الزامی خواهد بود.

مراحل دریافت وام خودرو ماشینچی

دریافت وام خرید خودرو از ماشینچی طی مراحل زیر انجام می‌شود.

۱. اعتبار سنجی اولیه به‌صورت آنلاین و تنها با ورود شماره موبایل و کد ملی جهت بررسی و احراز صلاحیت وام‌گیرنده و ضامن انجام می‌شود. برای وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیاز به معرفی ضامن نیست. شماره موبایل متقاضی با کد ملی باید مطابقت داشته باشند.

۲. بارگذاری تصویر مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه، مدرک احراز سکونت، ثبت‌نام سامانه ثنا، آخرین گردش سه‌ماهه حساب بانکی. (ارائه اصل مدارک بارگذاری شده در مرحله آخر و مراجعه حضوری)

۳. پس از تأیید مدارک توسط کارشناسان ماشینچی به منظور معامله امن خودرو و بررسی وضعیت اعتباری متقاضی، میزان وام مجاز دریافتی خرید خودرو محاسبه شده و در پروفایل کاربری ماشینچی به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

۴. انتخاب خودرو براساس مقدار وام تعلق گرفته توسط متقاضی؛ خودروی انتخابی باید در مدت ۱۰ روز و از میان خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر و تولید سال ۹۳ به بعد باشد. خودروی معرفی‌شده توسط متقاضی به‌منظور اطمینان از صحت حقوقی و سلامت فنی در ماشینچی در مدت‌زمان ۱۵۰ دقیقه به‌صورت حضوری و بوسیله  کارشناس خودرو در محل بررسی شده و در صورت تأیید کارشناسان، آماده خرید خواهد بود.

۵. کلیه مدارک خودرو به نام خریدار صادر خواهد شد. خودروی کارشناسی شده پس از تأیید توسط کارشناسان، تعویض پلاک شده و هم‌زمان با تنظیم سند رسمی با فروشنده تسویه‌حساب نقدی می‌شود.

اخبار مرتبط
طبق اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، 23 هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است؛ او تأکید دارد که طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.
بر اساس مصوبه هیأت وزیران، مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافته است.
شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی خودرو KMC X5 ویژه اردیبهشت 1403 را آغاز نمود.
در حال حاضر پیش‌فروش و انجام قرعه‌کشی از طریق سایپا و در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود.هر بار که اطلاعیه مربوط به پیش‌فروش منتشر می‌شود، شرایط پیش فروش محصولات سایپا مربوط به خرید هم اطلاع‌رسانی می‌شود تا متقاضیان بر اساس جزئیات آن جهت خرید خودرو تصمیم بگیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها