چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

موعد تحویل تارا ایران خودرو اعلام شد

24 خرداد 1401
موعد تحویل تارا ایران خودرو اعلام شد

به گزارش بانک اول فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  از آغاز اجرای تعهدات خودروی تارا اتومات خبر داد و گفت: این خودرو در شهریور ماه تحویل خریداران خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ایران (ایدرو)، شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال، حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری در ایران خودرو تولید شده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تولید خودروی تجاری نیمه‌سنگین و سنگین در سال جاری نسبت به سال قبل، افزود: از ابتدای امسال تا روز هفتم‌ تیرماه هزار و ۱۳۲ دستگاه خودروی سنگین و تجاری با افزایش چهار برابری محصولات داخلی تولید شد، این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۶۱۱ دستگاه بوده است؛ برنامه پیش بینی شده برای تولید سال ۱۴۰۰، حدود چهار برابر عملکرد سال گذشته خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به رشد تولید در خودروهای باری و مسافری بیان کرد: از زمان شروع نهضت داخلی سازی قطعات و آغاز تولید اتوبوس، تولید این محصول را از ۵۸ هزار یورو ارزبری به ۴۴ هزار یورو رساندیم و در سال ۱۴۰۰ نیز برنامه کاهش این میزان به ۳۳ هزار یورو را هدفگذاری کرده‌ایم که تا به امروز توانستیم حدود ۱۳ میلیون یورو از این رقم را محقق کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی ایران خودرو دیزل در تامین خودروهای حمل و نقل عمومی، ابراز امیدواری کرد ایران خودرو بتواند نیازمندی های کشور در این حوزه را مرتفع کند.

به گفته مقیمی، تولید انبوه گیربکس نیمه اتوماتیک از شهریورماه و هم زمان با هفته دولت آغاز خواهد شد و خودروی مجهز به این گیربکس نیز از آبان ماه به مرحله تولید خواهد رسید.

به موجب این تفاهم نامه، هماهنگی و همکاری در واگذاری ۳۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اقساط پنج ساله به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مدافعین حرم توسط دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا با هدف تسهیل در تردد جانبازان و خانواده های معظم شهدا صورت خواهد گرفت.

سهم گروه صنعتی ایران خودرو از مجموع خودروهای تحویلی، ۱۸ هزار دستگاه از شش محصول پر فروش شامل پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو پارس TU5، سورن‌پلاس، رانا‌پلاس، دنا پلاس اتوماتیک و سمند ال ایکس است.

اخبار مرتبط
سقوط ۶۰۰، ۷۰۰ میلیونی قیمت مدل‌های وارداتی تنها تاثیر سقوط دلار در بازار خودرو نیست و نسبت به اوایل اردیبهشت شاهد افت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی ارزش یکسری از خودرو‌های داخلی هستیم
ایران خودرویی ها سه محصول را به عنوان دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک به متقاضیان پیشنهاد دادند.
گروه خودروسازی سایپا، در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرده است سه مدل خودرویی که قرار بود فردا چهارشنبه عرضه شود از لیست عرضه حذف شده و ثبت‌نام این خودروهای تجاری به زمانی دیگر موکول شده است.
براساس اطلاعیه جدید، شرایط طرح فروش اردیبهشت ماه سال 1403 کامیون‌ 1929 آمیکو از امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ ماه 1403 آغاز خواهد شد. براساس این اطلاعیه کامیون تک ۱۹۲۹ بدون اتاق بار با قیمت ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۳۰ روزه و کامیون تک ۱۹۲۹ با کاربری(باری چوبی با روکش فلزی) با قیمت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۴۵ روزه با مدل ۱۴۰۲ به فروش خواهد رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها