چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

امروز؛پایان مهلت پرداخت ۳ مالیات

24 خرداد 1401
امروز؛پایان مهلت پرداخت ۳ مالیات

به گزارش بانک اول فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل برای برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی باید به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کنند که تا پایان امروز برای این امر فرصت دارند.

از سوی دیگر، مطابق قانون مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند؛ بنابراین امروز آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (بهار) ۱۴۰۰ است.

مالیات دیگری که مشمولان آن تا پایان امروز فرصت پرداخت آن را دارند، مالیات سکه است که خریداران سکه از بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند و خریداران سکه در سال گذشته تا پایان امروز باید مالیات متعلقه بپردازند که طبق دستورالعمل، کسی که در سال گذشته بیش از پنج تا ۱۵ سکه از بانک مرکزی خریده باشد، باید به ازای هر قطعه سکه باید ۹۶۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند و نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات بپردازد.

علاوه براین، نسبت به مازاد ۲۵ تا ۱۰۵ سکه نیز باید به ازای هر قطعه معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات بپردازد که نکته قابل توجه درباره مالیات سکه، افزایش قابل توجه رقم آن و کاهش سطح معافیت مالیاتی است.

بنابراین، مشمولان هر یک از این سه مالیات ذکر شده تا پایان امروز برای پرداخت مالیات فرصت دارند که بدین منظور باید از طریق مراجعه به tax.gov.ir یا www.intamedia.ir اظهارنامه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مشاغل و مالیات خرید سکه از بانک مرکزی را پر کنند.

لازم به ذکر است که اگر مشمولان این سه مالیات، در موعد مقرر اظهارنامه پر نکنند و مالیات مربوطه را نپردازند، نه تنها از تسهیلات و مشوق‌ها محروم می‌شوند، بلکه مشمول جریمه خواهند شد./ایسنا

اخبار مرتبط
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها