جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

علت واریز نشدن سود سهام عدالت توسط دو شرکت بزرگ مخابرات و مبنا اعلام شد

24 خرداد 1401
علت واریز نشدن سود سهام عدالت توسط دو شرکت بزرگ مخابرات و مبنا اعلام شد

به گزارش بانک اول از یکشنبه شب واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران شروع شده اما طبق اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی تمام سود سهام عدالت در این مرحله هم واریز نشد و به دلیل کوتاهی دو شرکت مخابرات ایران و گروه مپنا همچنان 10 درصد از سود سهامداران عدالت در دست این دو شرکت باقی مانده است.

عدم وصول مطالبات، دلیل شرکت  مپنا برای  واریز نکردن  سود سهام عدالت

پس از پیگیری های چند روزه و بسیار  از روابط عمومی گروه مپنا مبنی بر توضیح علت اصلی این تاخیر چند ماهه، تنها این پاسخ را دریافت کردیم: علت واریز نشدن این سود به دلیل عدم وصول مطالبات مپنا است. به محض وصول مطالبات و تامین نقدینگی این سود پرداخت خواهد شد.

شرکت مخابرات ایران افزایش هزینه ها را علت عدم واریز سوذ به حساب سهامداران عنوان کرد!

شرکت بعدی که برای پیگیری چرایی عدم واریز سود سهامداران عدالت به سراغ آن رفتیم شرکت مخابرات ایران بود که در این رابطه با محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات به گفت و گو پرداختیم.

محمدرضا بیدخام در رابطه با تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت بیان کرد: در سال‌های اخیر به طور کل شاهد رشد حداکثری تورم هم چنین افزایش هزینه‌های غیر قابل پیش بینی فنی و غیر فنی و افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد این ارگان در جامعه بوده ایم.

این مقام مسئول گفت:با اعلام رشد مرکز آمار مبنی بر این موضوع که کمترین رشد تورم مربوط به حوزه‌های ارتباطات و مخابرات در چند سال اخیر بوده است عدم ترمیم تعرفه‌های بخش ثابت مخابرات ایران در طول ۱۲ سال گذشته و هم چنین متاسفانه وجود مطالبات حدود دو هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران از نهادهای دولتی، خصوصی و مشتریان، عملا بخش سود دهی ثابت را از مدار خارج کرده است.

او در ادامه افزود: ضمن عذر خواهی از سهامداران محترم عدالت انشاالله با تلاش حداکثری و با تعامل بیشتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد ترمیم تعرفه‌های بخش ثابت پس از گذشت ۱۲ سال باشیم، هم چنین با تلاش بیشتر بتوانیم مطالبات دو هزار میلیاری را وصول نمایم تا دز این صورت بتوانیم این سود را به سهامداران سهام عدالت پرداخت کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد. بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند. بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها