چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

این مشاغل موجب ابتلا به کووید و آنفلوآنزا می‌شوند؟

24 خرداد 1401
این مشاغل موجب ابتلا به کووید و آنفلوآنزا می‌شوند؟

به گزارش بانک اول ، به‌طور متوسط ابتلا ‌افراد شاغل به آنفلوآنزا به میزان ۳۵ درصد بیشتر از افراد بیکار است اما تجزیه و تحلیل داده‌های فدرال ایالات‌متحده اختلاف زیادی در این زمینه بین مشاغل خاص و صنایع را نشان می‌دهد.

هرچه ارتباط افراد با دیگران بیشتر باشد، خطر ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که در کار فروش هستند ۴۱ درصد بیشتر از کشاورزان و افرادی که در مشاغل آموزش‌وپرورش، بهداشت و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند ۵۲ درصد بیشتر از معدنکاران در معرض خطر قرار دارند.

در این یافته‌ها خصوصیات فردی مانند واکسیناسیون و بیمه درمانی در نظر گرفته شده است.

طبق تحقیق پذیرفته شده برای چاپ در مجله اقتصاد عمومی، این ارقام در سال‌های همه‌گیری آنفلوآنزا بالاتر است و از نظر اندازه شرکت، تعداد مشاغل و ساعات کار نیز متفاوت است.

محققان اظهار کردند که یافته‌های آنان می‌تواند سیاست‌های دولت را در چندین موضوع شرکت‌های خصوصی ازجمله طراحی و مدیریت فضاهای کار فیزیکی تا سیاست‌های مرخصی استعلاجی و کار از راه دور تحت تاثیر قرار دهد.

محقق این تحقیق، دانگیا کوه، استادیار اقتصاد در دانشگاه آرکانزاس و کالج تجارت سام ام والتون گفت: این یافته‌ها نباید کسی را متعجب کند. امیدواریم که آنها برای درک شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های عفونی منتقل شده از طریق قطرات تنفسی یا بیماری‌های ناشی از تماس نزدیک انسان‌ها با یکدیگر ازجمله سارس و کووید موثر باشند.

کوه بیان کرد: این نتایج مسیری را برای ارزیابی سیاست‌های غیر دارویی برای مبارزه با سرایت و احتمالا بیماری‌های همه‌گیر ارائه می‌کند.

وی افزود: از این نظر فکر می‌کنیم این نتایج زمینه‌ای برای سیاستی سازمانی فراهم کرده که هم از کارگران محافظت و هم تولید و کارایی را بهینه می‌کند.

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها