ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونگی بخشیده شدن جرائم مالیاتی

24 خرداد 1401
چگونگی بخشیده شدن جرائم مالیاتی

به گزارش بانک اول محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دستورالعمل بخشودگی جرائم مالیاتی چیز جدیدی نیست و طی ۳ سال اخیر اجرایی می‌شود، این روند مانند سنوات سال ۹۸ و ۹۹ صادر شده است که در این دستور العمل به منظور تسهیل و تسریع در وصول دستور‌های مالیاتی و جلوگیری از اعمال سلایق و همچنین کمک به فعالان اقتصادی برای برنامه ریزی بهتر برای نقدینگی تصویب شد.
وی افزود: این دستورالعمل که زیر نظر ستاد ملی کروناست و سال‌های پیش در دستور کار سران قوا بوده اعمال شده است و مهلت آن تا پایان ۱۴۰۰ است که دستور اجرای آن از ابتدای تیر ماه صادر شده است.

نکته‌ای که در این دستور العمل وجود دارد این است که هرگونه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده منوط به زمان پرداخت است، هرچقدر زمان بین پرداخت مالیات اصلی و جرایم غیر قابل بخشش طولانی‌تر شود در نتیجه درصد‌های بخشودگی هم کمتر خواهد شد و به ازای هرماه تاخیر ۲ درصد از این بخشودگی کسر خواهدشد.

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها