چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

هزینه تمام شده هر واحد مسکن ملی اعلام شد

24 خرداد 1401
هزینه تمام شده هر واحد مسکن ملی اعلام شد

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده در آئین افتتاح طرح ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز دوشنبه ۲۱ تیر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ ماه به طول انجامید و تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و … در همین ۲۰ ماه انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: علیرغم کرونا و مشکلات اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در طرح‌ها داریم.

محمودزاده یادآور شد: امروز از یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد برنامه ریزی برای ساخت مسکن، ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که امروز بیش از ۵۱ هزار واحد آن افتتاح می‌شود.

معاون مسکن وزارت راه با تاکید بر اینکه از تجربه‌های قبلی در پروژه‌های ساخت مسکن استفاده کردیم، گفت: به عنوان مثال پروژه‌ای که امروز در پرند افتتاح می‌شود در طول ۱۴ ماه ساخته شده و با کیفیت خوب مراحل ساخت آن از ابتدای سال ۹۹ آغاز شد و امروز به بهره برداری می‌رسد.

محمودزاده به استفاده وزارت راه و شهرسازی از حداکثر توان سازنده‌ها، تعاونی‌ها و واگذاری‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر واگذاری گروهی زمین به متقاضی را داشتیم تا خود مردم واحدها را بسازند. همچنین با احتساب پروژه‌های مشارکتی ۳۵ درصد بیشتر از ۴۰۰ هزار واحد متعهد شده در حال ساخت است. ساخت ۵۰۰ هزار واحد نیز در حال ورود به پروژه است.

وی یکی از ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن را تأمین همزمان خدمات روبنایی و زیربنایی دانست و یادآور شد: از توان اقتصادی بخش خصوصی نیز حداکثر استفاده را کردیم به گونه‌ای که ۷۰ هزار واحد مشارکتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

معاون وزیر راه تاکید کرد: امروز ۱۱ هزار و ۶۳۳ واحد نیز در بافت فرسوده تهران افتتاح می‌کنیم ومجموعا از ۵۳۰ هزار واحد در دست ساخت، ۸۰ هزار واحد به نوسازی بافت فرسوده اختصاص دارد.

به گفته محمودزاده هزینه تمام شده ساخت هر واحد مسکن ملی شامل آورده مردم، تسهیلات بانکی و هزینه زمین ۷۰۰ میلیون تومان است.

اخبار مرتبط
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجتبی صالح بخش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام اخه این چه وضعیتی راحت سر مردم کلا گذاشتین الان مسکن مهر شهر خنج و اطراف تمام شده با تمام امکانات میدن نهایت ۵۰۰میلیون این کجاش الان کمک مردم شده شما اگه راست میگفتی زمین تحویل خود مردم میدادی خودشون درست میکردن کدوم ادم فقر و کم درامد میتونه ۷۰۰میلیون واریز دولت بکنه همین الان اکثرا تو قسط اول که ۴۰میلیون موندن چه برسه به ۷۰۰میلیون تو را خدا ایقد ظلم نکنین

علیرضا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی زحمت کشیدیذ این مسکن ملی برا قشر کم درامد بود حالا این قشر ۷۰۰میلیون ازکجا بیارن اینهمه تدبیر برای خانه دار کردن مردم ضعیف اخرش شد ۷۰۰ میلیون واقعا که خسته نباشید

حجت اسفندیاری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام در خصوص قیمت تمام شده مسکن ملی قیمت یک آپارتمان در تهران با توجه به قیمت و ارزش ساختمان مقرون به صرفه هست اما قیمت ملک در شهرستان ها از قیمت تمام شده ساختمان کمتر هست که بعد از گذشت بیش از یک سال از زمان پرداخت وجه منجر به انصراف میشود مانند شهر عالیشهر در استان بوشهر که در حال حاضر با 400 میلیون هم میشود صاحب خانه شوید و قیمت مسکن مهر در این شهر حدود 350 میلیون می‌باشد. لطفاً پیگیری بفرمائید.

عباس عباسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینم از مسکن ملی ۳۰۰ تومانی که شد ۷۰۰ تومان.اینجوری ملت روخونه دار کردین.بازم کلاه گذاشتن سر مردم.یه خونه ۷۰ متری رو ۷۰۰ ملیون صد تومانم کولر و ...میخاد.۸۰۰ تومان.پارسال یه خونه ۱۴۰ متری تک واحدی فول این قیمت بود ،که شما از مردم ۵۰ ملیون پول گرفتین و هنوزم هیچ کاری انجام ندادین.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها