شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس فردا۲۳ تیر / روند بازار بورس تعادلی خواهد ماند

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا۲۳ تیر / روند بازار بورس تعادلی خواهد ماند

به گزارش بانک اول بازار سهام بعد از گذشت سه هفته همچنان در مدار صعودی قرار گرفته است و شاخص کل در هفته جاری به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه گمانه‌هایی مبنی بر احتمال روند ریزشی را برای بازار در هفته آینده می‌زنند.

مهدی افضلیان کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار شرایط تعادلی را دارد و افزایش نرخ دلار هم در روزهای گذشته علتی برای رشد بازار بوده است. در حال حاضر سناریویی برای ریزش بازار و اصلاح شدید در آن وجود ندارد و به احتمال زیاد فشار فروش در بازار شکل نگیرد.

افضلیان در بخش دیگری افزود: نمادهای کوچک بازار با توجه به تعادلی که در آنها شکل گرفته است به نظر می‌رسد صف‌های فروش انها در هفته آینده کمتر شود زیرا ارزش صف‌های فروش در روزهای قبل تا 3 میلیارد تومان هم میرسید اما حالا به حدود ۱۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است و این نشان از اتفاق خوبی است که در بازار اتفاق  داده است.

 

افضلیان درباره بازار برای روزهای آینده پیش‌بینی کرد: بازار به روند تعادلی خود ادامه می‌دهد البته احتمال اینکه در تمامی روزها مثبت باشد سخت است و به نظر می‌رسد در برخی از روزها هم با روند اصلاحی در بازار مواجه باشیم اما به صورت کلی روند تعادلی خواهد بود.

 

اخبار مرتبط
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند
معامله‌گران در بورس تهران با انجام 336 هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود 45 هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود 6 میلیارد و 427 میلیون سهم معامله شد.
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها