جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط دریافت وامِ هفت میلیون تومانی برای بازماندگان/ فقط زنانی که مستمری همسر را دریافت می‌کنند اجازه ثبت نام دارند

24 خرداد 1401
شرایط دریافت وامِ هفت میلیون تومانی برای بازماندگان/ فقط زنانی که مستمری همسر را دریافت می‌کنند اجازه ثبت نام دارند

به گزارش بانک اول ،جمعی از بازماندگان، از ناتوانی در دریافت وام هفت میلیون تومانی که به مستمری‌‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد، انتقاد کردند. یک دختر بازمانده که مستمری پدرش را دریافت می‌کند، از عدم ثبت نام وام انتقاد کرد و گفت: من یک دختر تنها هستم که هیچ منبع درآمدی به جز مستمری پدرم ندارم و در حال حاضر نیز به این وام هفت میلیون تومانی به شدت نیاز دارم.

احمد پنجکی (رئیس کانون کارگران بازنشسته شمیران) در این رابطه توضیح داد: شرایط ثبت نام وام برای بازنشستگان، سراسری و توسط سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه تعیین شده است و در اختیار کانون‌ها نیست.

وی افزود: برای ثبت نام، محدودیت‌هایی وجود دارد؛ فقط بخشی از بازماندگان شرایط ثبت نام را دارند؛ زنانی که مستمری همسر خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند این وام را بگیرند اما دخترانی که مستمری پدرشان را دریافت می‌کنند، واجد شرایط نیستند و متاسفانه این وام هفت میلیون تومانی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

به گفته وی، اصولاً امکان ثبت نام در سامانه برای دختران بازمانده فراهم نیست و نمی‌توانند در سایت ثبت نام کنند لذا مراجعه حضوری آن‌ها نیز تاثیری نخواهد داشت.

پنجکی تاکید می‌کند: اگر وام را به ما دستی می‌دانند یا اختیار اختصاص اعتبار آن با ما بود، به این افراد با اولویت نیازمندی آن‌ها می‌دادیم اما در حال حاضر، کانون‌ها فقط در ثبت نام وام دخیل هستند و شرایط شمول وام، سراسری تعیین شده و دست ما نیست./ایلنا

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها