یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

خودرو «ارزان قیمت» جایگزین «پژو ۲۰۶» می‌شود؟

24 خرداد 1401
 خودرو «ارزان قیمت» جایگزین «پژو ۲۰۶» می‌شود؟

به گزارش بانک اول بررسی آمار بخشنامه‌های پیش فروش ایران خودرو حکایت از آن دارد که دیگر خبری از حضور آخرین بازمانده محصولات خانواده پژو ۲۰۶ یعنی خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ نیست.

این درحالیست که پیش از این پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در اغلب پیش فروش‌های ایران خودرو پای ثابت بود و بعد از توقف تولید و فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از سوی این شرکت به عنوان تنها گزینه برای متقاضیان سواری هاچ بک از ایران خودرو مورد استقبال قرار می‌گرفت.

همچنین اخیراً این خودرو از خودرو‌های قابل انتخاب حواله‌های پرسنلی این شرکت که همیشه یکی از محصولات قابل عرضه توسط شرکت به پرسنل ایران خودرو بود نیز حذف گردیده است.

شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از توقف تولید قریب الوقوع پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خبر می‌دهند. براساس اظهارات مدیر عامل ایران خودرو، مقرر شده یک خودروی ارزان قیمت ملی که توسط ایران خودرو طراحی شده است جایگزین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ گردد.

با توجه به پیش فروش‌های انجام شده در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود این مدل پژو در سال ۱۴۰۰ به متقاضیانی که آن را در دوره‌های قبلی پیش فروش ثبت نام کرده اند تحویل شود، اما دور جدیدی از پیش فروش این خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو صورت نگیرد.

ضمن این که اگر خودروی جایگزین و در رده قیمتی ۲۰۶ تیپ ۲ به بازار معرفی نشود همچون دو مدل دیگر این خودرو یعنی پژو ۲۰۶ صندوق دار و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش تقاضا و مانور دلالان و واسطه و گران شدن پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مواجه خواهیم شد.

 

اخبار مرتبط
فروش حواله خودروهای برقی در بازار از چند روز قبل استارت خورده است.
مدیرعامل ایران خودرو با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار قیمت محصولات خانواده هایما را افزایش داد.
مالیات نقل‌وانتقال خودرو صفر با بقیه معاملات مرسوم و روزانه تفاوتی ندارد. دولت روی هر نوع خرید یا فروش، مالیات می‌گیرد و معامله خودرو در هر حالتی از این قاعده مستثنی نیست. به‌هر حال یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین بودجه هر کشوری همین بحث مالیات محسوب می‌شود و مالیات خریدوفروش خودرو هم از گذشته وجود داشته است.
متقاضیان باید از تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ لغایت روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ تا ساعت ۱۳:۰۰ یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و مبلغ یک میلیارد ریال مسدود نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها