چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش سقف وام مسکن جدی شد

24 خرداد 1401
افزایش سقف وام مسکن جدی شد

به گزارش بانک اول اخیرا وزیر راه و شهرسازی گفته وام مسکن تا ۵۰ درصد قیمت مسکن را هم پوشش می‌دهد. نهایت سقف وام مسکن هم‌اکنون ۲۴۰ میلیون تومان است و این اظهارات وزیر راه و شهرسازی ابهاماتی را به همراه داشت که آیا او حداقل از آمارهای رسمی منتشر شده درباره قیمت مسکن مطلع نیست که این طور اظهارنظری کرده است؟

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۳۰ میلیون تومان است که حتی اگر متقاضی یک خانه ۴۰ متری بخواهد بخرد حداقل ۱٫۲ میلیارد تومان باید خرید خانه هزینه کند. از نگاه برخی سخنان اخیر وزیر راه و شهرسازی هم می‌تواند سیگنال مثبتی درباره افزایش وام مسکن باشد.

در همین حال انتشار اخباری در مورد احتمال افزایش سقف وام خرید مسکن، به هجوم برخی سفته‌بازان برای خرید اوراق تسهیلات مسکن و فروش آنها با قیمت‌های بالاتر در ماه‌های آینده منجر شده است.

 انتشار اخباری در خصوص احتمال افزایش سقف وام خرید مسکن سبب شده تا معاملات این روزهای اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن، با افزایش شدید عرضه مواجه شود.

اما در حال حاضر سقف وام مسکن چقدر است و برای بهره‌مندی از آن چقدر باید هزینه کرد؟ زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳ میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید ۲۸ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

تجارت نیوز

اخبار مرتبط
برای دریافت وام تسهیلات مسکن، وام ودیعه، وام جعاله تعمیرات و وام مسکن جوانان و وام نهضت ملی مسکن چقدر باید قسط بدهیم؟
وامی که بانک رسالت به متقاضیان خود ارائه می‌کند، از نوع قرض الحسنه است. به همین دلیل، سود بالایی برای بازپرداخت آن از مشتری دریافت نمی‌شود
معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری از پرداخت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد خبر داد.
وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی حداکثر ۴ میلیارد تومان است؛ بانک مرکزی ضمن ابلاغ بخشنامه شرایط تضامین این وام را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها