پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

فعالیت‌هایی که شما را از آلزایمر دور می‌کند

24 خرداد 1401
فعالیت‌هایی که شما را از آلزایمر دور می‌کند

به گزارش بانک اول، به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد فعالیت‌هایی مانند خواندن، نوشتن و بازی کردن می‌تواند مغز را در برابر شرایط زوال عقل مقاوم کند.

محققان می‌گویند افراد مسنی که در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند می‌توانند شروع آلزایمر را پنج سال به تأخیر بیندازند.

آلزایمر (AD) یک اختلال عصبی است که طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال ۲۰۲۰، حدود ۵.۸ میلیون نفر مبتلا به این بیماری در ایالات متحده زندگی می‌کنند. علائم اولیه این بیماری شامل مشکلات حافظه و گیجی است در حالی که علائم شدیدتر، عدم توانایی در برقراری ارتباط و تشنج را ایجاد می‌کند. در حال حاضر هیچ راهی برای جلوگیری، بهبود یا توقف پیشرفت آلزایمر وجود ندارد.

مطالعات قبلی نشان داده که فعالیت های تحریک شناختی، مانند خواندن با خطر کمتری در کاهش شناخت ارتباط دارد و عده ای از محققان می گویند این فعالیت ها با افزایش ذخیره شناختی باعث تأخیر در بروز علائم شناختی مربوط به آلزایمر می شود. به تازگی، دانشمندان از مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو مطالعه ای انجام داده که رابطه بین سطح فعالیت شناختی و سن شروع آلزایمر را به همراه مجموعه ای از عوامل دیگر بررسی کرده‌اند.

این مطالعه نشان می دهد که داشتن شیوه زندگی شناختی فعال می‌تواند علائم شناختی بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آن را تا چندین سال به تعویق بیندازد.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها