شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

عبور بیت کوین از مرز 46 هزار دلار

24 خرداد 1401
عبور بیت کوین از مرز 46 هزار دلار

به گزارش بانک اول بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 46 هزار و 638 دلار بود. در ساعت 13 عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین بازدهی 24 ساعته مثبت 5 درصدی را به ثبت رسانده و روی 45 هزار و 957 دلار قرار داشت.

سرمایه بازار بیت کوین به 864 میلیارد دلار رسیده بود. بیت کوین در حال بهبود رکورد قیمتی 2.5 ماهه خود است و قیمت آن نسبت به 7 روز گذشته 19 درصد رشد داشت.  رشد قیمت بیت کوین به عنوان جلودار ارزهای دیجیتال پیرو حصول نوعی سازش بین دو دسته از سناتورهای آمریکایی اتفاق افتاد، موضوع بحث این دو دسته این بود که نیاز است اطلاعات مربوط به مبادلات ارزهای دیجیتال برای کنترل و مثلا اعمال مالیات جمع‌آوری شود و بنا بود بودجه‌ای 550 میلیارد دلاری به این امر اختصاص داده شود، توافقی بین این دو دسته حاصل شد، اما بلومبرگ مدعی است که معلوم نیست طرح ارائه شده رای بیاورد یا خیر. به هر روی گزارشی از سایت لایو مینت نقطه آغازین حرکت صعودی اخیر ارزهای دیجیتال را این توافق عنوان می‌کند.

به روزرسانی شبکه اتریوم

قیمت اتریوم بعد از ورود به کانال 2 هزار دلار در روز گذشته، امروز دوباره بالای 3 هزار دلار قرار گرفت. قیمت اتریوم در ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت ایران نسبت به 24 ساعت گذشته نزدیک به 7 درصد رشد کرده بود و روی 3 هزار و 146 دلار قرار داشت.

بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 198 دلار بود و بازدهی 7 روزه این ارز دیجیتال 26 درصد ثبت شده بود. در هفته گذشته شبکه اتریوم یک بروزرسانی گسترده داشت که انتظار می‌رفت هزینه نقل و انتقالات را پایدار کند و میزان عرضه را کاهش دهد، به نظر می‌رسد تاثیر این به روزرسانی بر قیمت اتریوم مثبت بوده است.

آیا فعالان بازار طلا این بازار را ترک می‌کنند؟

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز در حوالی 1738 دلار بود. قیمت طلا در ابتدای معاملات امروز قدری افت کرد و در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی 1730 دلار قرار گرفت. قیمت طلا بعد از انتشار گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده و هنوز نتوانسته است بر مدار صعودی قرار گیرد. این مسئله با رشد ارزهای دیجیتال همراه شده است و این شبهه که قبلا نیز مطرح بود را به ذهن می‌آورد که آیا فعالان بازار طلا با عملکرد ضعیف فلز گرانبها به بازار رمزارزها وارد می‌شوند؟

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها