جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

نسخه اورژانسی برای توزیع داروی کرونا در داروخانه ها

24 خرداد 1401
نسخه اورژانسی برای توزیع داروی کرونا در داروخانه ها

به گزارش بانک اول دکتر حیدر محمدی  گفت: تا 2 روز آینده قول می‌دهم مشکلات داروخانه‌ها حل شود.

 محمدی افزود: متأسفانه حدود دو هفته‌ای است که شیب بیماری کرونا به شدت صعودی بوده است و ما با توجه به میزان مصرف دارو این را متوجه می‌شویم، قطعاً این باعث می‌شود میزان مصرف دارو بالا برود و ایجاد کمبود شود.

او تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم دارو را تولید کنیم باید مدیریت کنیم، باید بدانیم چقدر در واقع دارو مصرف می‌کنیم، متأسفانه نوع و شیب تند صعوی این بیماری به نحوی است که امکان برنامه ریزی را از ما سلب کرده است.
آقای محمدی در باره اینکه آیا این شلوغی آقای محمدی قابل پیش بینی نبود؟ هم گفت: خیر، شما مصرف رمدسیور را در تیرماه اگر ببینید ۶۰۰ هزار عدد بوده و در دو هفته اول مرداد ماه به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد رسیده یعنی نسبت به دوره مشابه در همان ماه ۸ برابر افزایش مصرف داشته است و هیچ سیستمی نمی‌تواند این را برنامه ریزی کند.

آقای محمدی گفت: برای اینکه این مشکل حل شود چند روزی است ما داروخانه‌های غیر دولتی را هم اجازه دادیم، چون دارو‌هایی که برای کرونا مصرف می‌شود رمدسیوردارو‌های بیمارستانی است و طبق قانون باید در بیمارستان‌ها مصرف شود.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: برای این که مشکلی بوجود نیاید ما از وزیر محترم اجازه گرفتیم که در بعضی از داروخانه‌ها توزیع شود و داروخانه‌های منتخب تهران از امروز می‌توانند این دارو‌ها را توزیع کنند.
 وی افزود: این دارو‌ها به صورت موقت در هلال احمر و ۲۹ فروردین و ۱۳ آبان کم می‌شود، داروی بیمارستانی باید در بیمارستان باشد، ولی چاره‌ای نداریم برای مدیریت باید این کار را انجام دهیم، اما برای بحث مدیریت میزان موجودیمان که این شیب تند را داشته است ما مجبور شدیم علیرغم این که تولید داخل داریم، این دارو‌ها را وارد کنیم.

 وی افزود:اولین محموله فابیراپیراویر فردا شب به تعداد ۵ میلیون عدد می‌رسد و سرم هم همین مشکل برایش پیش آمد و یکی از سرم ساز‌های ما به مشکل بر خورده بود ما آن موقع در حال مجوز واردات بودیم، جلسه در کمیسیون بهداشت مجلس برگزار شد که اجازه واردات به ما داده نشد البته ما هم اصرار کردیم که این اتفاق بیفتد همزمان هند هم صادراتش را ممنوع کرد.

 محمدی گفت: ما ۱۸ کانتینر سرم داریم که امشب به گمرک شهریار می‌رسد که از ترکیه وارد کردیم، به تدریج از فردا در سراسر کشور توزیع می‌شود، ما مجدد بعد از این که توزیع را شروع کردیم توزیع سرم را برای همه داروخانه‌ها آزاد خواهیم کرد ان شاءالله.

آقای محمدی گفت: اگر یک دفعه این شیب دو برابر شد، من به شما می‌گویم این هشت برابر شده کدام ذخیره استراتژیک می‌تواند 8برابر یک چیزی را برای شما جبران کند.

آقای محمدی افزود: شما می‌توانید سه تا شش ماه ذخیره استراتژیک داشته باشید، اگر مصرف نسبت به آن سه تا شش ماه یک دفعه ۱۰ برابر بشود همه آن در یک ماه مصرف می‌شود پس شما نمی‌توانید روی آن حساب کنید.

آقای محمدی گفت: ما ذخیره داشتیم که مصرف شد، همزمان واردات کردیم واردات زمان می‌برد، تولید محدود است، ماده اولیه برای تولید محدود است برنامه ریزی هم برای همین میزان.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها