جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

مبالغ ۴ وام دانشجویی شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی اعلام شد

24 خرداد 1401
مبالغ ۴ وام دانشجویی شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی اعلام شد

به گزارش بانک اول، اخیراً چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۱۴۰۱) تا سقف ۳۰ درصد افزایش یافت. مبالغ این وام‌ها برای سال جدید به شرح زیر است:

مبلغ «وام تحصیلی» برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه‌ جدید به ۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

مبلغ «وام ضروری» به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بود که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین «وام ودیعه مسکن» برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با ۳۰ درصد افزایش به ترتیب در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در نهایت بر اساس تصمیمات جدید در سال تحصیلی جدید «وام شهریه» برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها