ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

به گزارش بانک اول محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گویی درباره روند اونس جهانی طی هفته اخیر توضیح داد: در هفته سوم‌ مرداد ماه انتظار می‌رفت که ارزش اونس جهانی با افزایش همراه باشد اما درحالی‌که هفته گذشته اونس در قیمت ۱۷۶۴ دلار کار خود را به پایان رسانده بود، روز دوشنبه تحت تاثیر عرضه صندوق‌ طلا در بازار‌های آسیای شرقی ۹۰ دلار افت قیمت را تجربه کرد که البته ساعاتی بعد، این کاهش قیمت یکباره جبران شد و اونس به سطح اولیه خود بازگشت.

او اضافه کرد: نهایتا تا روز چهارشنبه هر اونس طلا با حدود ۲۷دلار کاهش قیمت به ۱۷۳۷ دلار رسید اما برخلاف اونس جهانی، نرخ ارز در بازار‌ داخلی روند صعودی داشت و همین موضوع هم باعث بی‌اثر شدن افت طلای جهانی و افزایش قیمت طلا و سکه شد به طوریکه سکه طرح جدید طی این هفته حدود ۵۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۳۰۰هزار تومان گران شد.

 

این فعال بازار طلا به تاثیر تقاضا در این روند هم اشاره کرد و گفت: در این میان یکی دیگر از عوامل موثر بر رشد قیمت سکه طرح جدید، افزایش تقاضا برای آن با هدف سرمایه‌گذاری بود و در نتیجه افزایش تقاضا در کنار عرضه نامناسب باعث شد حباب سکه روز چهارشنبه با رسیدن به سطح ۷۵۰هزار تومان رکورد بالاترین حباب طی یک سال گذشته را ثبت کند.

 

نایب رییس دوم اتحادیه طلا تصریح کرد: در مجموع بازار طلا طی هفته گذشته روند افزایشی داشت و علت اصلی آن رشد نرخ ارز به‌رغم افت ۹۰دلاری اونس جهانی بود.

به گفته کشتی‌آرای، از روز دوشنبه هفته جاری بازار طلا به مناسبت ایام سوگواری محرم تعطیل خواهد شد و افزایش حجم داد‌و‌ستد‌ها نیز به همین دلیل است؛ از طرفی احتمالا دور هفتم مذاکرات اواخر شهریور ماه برگزار شود و فعلا پیش‌بینی آینده بازار و قیمت طلا و سکه ممکن نیست.

اخبار مرتبط
اما با اعلام اخبار حادثه بالگرد رییس جمهوری که منجر به شهادت ایشان و هیات همراه شد، دلال ها و برخی افراد معلوم‌الحال سعی در ماهیگیری از آب گل‌الود داشتند، انها با ایجاد التهاب در بازار ارز باعث شدند قیمت دلار از 56 هزار تومان طی چند ساعت به بالای 60 هزار تومان برود.
، بازار امروز شاهد افت قیمت طلا، سکه و دلار در مقایسه با روز گذشته است.
این روز‌ها عده زیادی از مردم بخشی از سرمایه خود را به طلای دست دوم تبدیل می‌کنند. اجرت پایین‌تر و نوسانات قیمت کمتر نسبت به دلار و دیگر کالا‌ها از جمله دلایل محبوبیت خرید طلای دست دوم به حساب می‌آید.
بیست و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز سه شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. متقاصیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها