دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

موارد متداول مسدودی حساب بانکی چیست؟ + روش های رفع آن

24 خرداد 1401
موارد متداول مسدودی حساب بانکی چیست؟ + روش های رفع آن

به گزارش بانک اول در عصر حاضر با گسترش روزافزون فناوری‌هایی نظیر اینترنت استفاده از حساب‌های بانکی بسیار متداول شده است و دیگر کم‌تر کسی را مشاهده می‌کنید که، پول‌نقد همراه خود داشته باشد در این مطلب به موضوع نحوه رفع مسدودی حساب بانکی می‌پردازیم.

 

موارد متداول مسدودی حساب بانکی چیست؟

از جمله مواردی که موجب مسدود شدن حساب‌بانکی می‌شود عبارت‌اند از:

مسدودی حساب‌بانکی به‌خاطر ضمانت وام: افرادی که ضامن وام شده‌اند، در‌صورتی‌که فرد وام‌گیرنده نتواند اقساط خود را پرداخت نماید، حساب ضامن مسدود خواهد شد.

مسدودی حساب‌بانکی به خاطر چک‌بلامحل: حساب افرادی که چک بلامحل کشیده‌اند، به مدت ۷ سال از تاریخ آخرین چک برگشتی مسدود خواهد شد.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت که مسدودی حساب‌های اشخاص صرفا منوط به دستور صریح مراجع‌قضایی است.

 

رفع مسدودی حساب بانکی توسط چه مراجع قضایی امکان پذیر است و چه قدر به طول می انجامد؟

مراجع قضایی هم‌چون مراجع دادسرای عمومی و انقلاب، قضات دادگاه‌های حقوقی و کیفری و نیز قضات شعب اجرای احکام دادگاه‌‌های حقوقی، هم‌چنین دادسرا‌های عمومی و انقلاب می‌توانند نسبت به مسدودی حساب‌بانکی اقدام کنند.

اما پس از این‌که علت مسدودشدن حساب را از مراجع‌قضایی برطرف کردید، از سمت همان مرجع بایستی دستور رفع مسدودی حساب را دریافت کنید. سپس بر‌حسب مورد به اداره‌ی حقوقی بانک مربوطه مراجعه کرده و انسداد حساب خود را برطرف کنید.

نکته‌ی قابل ذکر این است که رفع مسدودی حساب به دو‌صورت دستی و سیستمی انجام می‌گردد. رفع مسدودی به صورت سیستمی معمولا حدود یک‌ماه زمان می‌برد.

در شکایت‌های کیفری در صورت مسدودی حساب، بعد از تحقیق از بانک مربوطه درخصوص مرجع صادر‌کننده دستور مسدودی، حضور سریع و موثر در دادسرا و شعبه مسدود‌کننده بسیار مهم است.

چه اشخاص و مراجعی صلاحیت مسدودکردن یا کسب اطلاع از حساب‌جاری مشتریان را دارند؟

دستوری که توسط مراجع‌قضایی صادر شده است.

دستوری که به‌صورت مستقیم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

اگر مشتری تقاضا کند.

اخبار مرتبط
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید
تمام شهرهای چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردرهای خود را از دست داده اند. شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند. در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می شوند و نیمی از شهرهای برتر را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳,۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها