دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

فروش سهام عدالت در میان تایید و تکذیب‌ها؛ واقعیت چه بود؟

24 خرداد 1401
فروش سهام عدالت در میان تایید و تکذیب‌ها؛ واقعیت چه بود؟

به گزارش بانک اول، ظهر دیروز گزارشی از احتمال آغاز مجدد فروش سهام عدالت منتشر شد.دقایقی پس از انتشار این خبر برخی از رسانه‌ها با برداشت غلط و در نظر نگرفتن روتیتر خبر مذکور یعنی "در صورت اجازه ناظر بازار بورس" آن را بازنشر کردند.

این بازنشرهای اشتباه در حالی اتفاق افتاد که در خبر باشگاه خبرنگاران جوان، به صراحت آمده است که "در صورت اجازه ناظر بازار بورس" فروش سهام عدالت از روز شنبه آغاز خواهد شد.

شاهد این تصمیم هم اطلاعیه هفته گذشته شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار است که به فروشندگان سهام عدالت تا پایان این هفته، یعنی ۵ شهریور ماه فرصت داده بودند تا با مراجعه به کارگزاری‌های خود، اگر از فروش سهام عدالت‌شان (که ماه‌هاست به دلیل شرایط بازار متوقف شده) منصرف شده‌اند، اقدام به لغو آن کنند.

همچنین در ادامه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به پیگیری‌های بعدی در مورد تمدید یا اتمام زمان مذکور، بدین صورت پاسخ داده است: تعیین زمان ۵ شهریور ماه برای لغو سفارش فروش سهام عدالت، هشدار برای کسانی بود که "ممکن" است سهامشان از "شنبه" به بعد فروخته شود و دیگر نشود کاری برایشان کرد.

در ادامه پیگیری‌‌ها گفته شد که امکان فروش سهام عدالت با در نظر گرفتن شرایط بازار و اجازه ناظر، وجود دارد. با توجه به اهمیت موضوع، به این مورد در گزارش هم تاکید شده است، که آغاز احتمالی فروش سهام عدالت آن‌ هم پس از اجازه ناظر بازار، تنها مختص به سفارش‌های قدیمی بوده و فروشندگان جدید سهام عدالت همچنان باید منتظر بمانند.

این در حالی است که ساعتی بعد از انتشار این خبر، مهدی پارچینی مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار، طی مصاحبه‌ای با یک رسانه تخصصی بازار سرمایه، شروع فروش سهام عدالت از شنبه را تکذیب و انجام آن را مشروط به اوضاع بازار در طی هفته‌های آتی، آن هم به صورت بلوکی کرد و گفت: حتی شاید تا چند هفته آینده این عرضه‌های بلوکی انجام شود.

 

همچنین سارا علیاری مدیر روابط عمومی سازمان بورس در فضای مجازی به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: سازمان بورس برنامه‌ای برای عرضه خرد سهام عدالت در دست اجرا ندارد و تنها عرضه‌های بلوکی سهام عدالت طبق روال گذشته انجام می‌شود.

همه این اظهارات در صورتی انجام گرفته است که باشگاه خبرنگاران، خبری در مورد فروش خرد سهام عدالت منتشر نکرده و تنها به احتمال آغاز فروش سفارش‌های قدیمی سهام عدالت، آن هم بعد از اجازه ناظر بازار، همراه با مستندات موجود اشاره کرد است. موردی که در اطلاعیه‌ها و اظهارات مسئولین هم می‌توان‌ آنها را مشاهده کرد. بدین صورت که در صورت فراهم شدن شرایط بازار و آماده بودن آن، عرضه‌ها سهام عدالت به صورت بلوکی انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها