دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

مرگ ۲ نفر در ژاپن درپی تزریق واکسن آلوده مُدرنا

24 خرداد 1401
مرگ ۲ نفر در ژاپن درپی تزریق واکسن آلوده مُدرنا

به گزارش بانک اول به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه اعلام کرد که تحقیقات خود را درباره مرگ دو مردی که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، واکسن آلوده مُدرنا Moderna تزریق کرده بودند، آغاز کرده است. این واکسن به دلیل آلودگی به حالت تعلیق درآمده بود.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که دو مرد 30 و 38 ساله در ماه جاری میلادی پس از تزریق دوز دوم واکسن مدرنا، جان خود را از دست دادند.

این واکسن های مدرنا از یکی از سه مرکزی که توسط دولت ژاپن روز پنجشنبه به دلیل آلودگی چندین واکسن تعطیل شد، دریافت شده بود.

 

وزارت بهداشت ژاپن همچنین تأکید کرد که علت مرگ هنوز در دست بررسی است و "در حال حاضر، ارتباط (این موضوع) با واکسیناسیون مشخص نیست."

این وزارتخانه در ادامه گفت که هر دو مرد پس از دریافت واکسن خود دچار تب شدند و هیچ یک از آنها دارای بیماری زمینه ای یا سابقه حساسیت نبودند.

اقدام دولت این کشور برای تعلیق واکسن های مدرنا شامل 1.63 میلیون دوز واکسن می شود که طبق گزارشات به بیش از 800 مرکز واکسیناسیون در سراسر ژاپن ارسال شده است.

شرکت تاکدا، مسئول فروش و توزیع واکسن مدرنا در ژاپن، اعلام کرد که از چندین مرکز واکسیناسیون گزارش هایی مبنی بر پیدا شدن "مواد خارجی" در داخل ویال های باز نشده دریافت کرده است.

در حالی که ژاپن با موج جدیدی از موارد ابتلا به نوع مسری تر کرونا یعنی دلتا مبارزه می کند، تقریباً 44 درصد از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند.

بیش از 15700 نفر بر اثر بیماری کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند و مناطق بزرگی از ژاپن تحت قرنطینه شدید قرار دارند./تسنیم

اخبار مرتبط
«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی تلویزیونی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان خدومش، اظهار داشت: این عزیزان خدوم در شب ولادت امام رضا (ع) مزد سال‌ها سربازی، خادمی و خدمت به ملت شریف ایران را دریافت کردند.
سردار احمدرضا رادان در جلسه هماهنگی واحدهای عملیاتی و ستادی فراجا که صبحِ امروز در ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد بر هم‌افزایی و تلاش مضاعف در خدمت رسانی به مردم و تامین امنیت عمومی تأکید کرد. وی همچنین آخرین اخبار و اطلاعات را از حادثه‌ بالگرد رئیس جمهور و همراهانشان از سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی که به محل حادثه اعزام شده بود، دریافت کرده و تدابیرِ لازم را در این خصوص ابلاغ کرد.
آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. آیت‌الله رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.
بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی در صورت فوت، عزل، استعفا، و یا غیبت و بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد. مطابق این قانون، محمد مخبر در صورت توافق رهبر، موقتا وظایف ابراهیم رئیسی را متقبل می‌شود. سپس شورایی از روسای قوه قضاییه، مجلس و شخص معاون اول تشکیل می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها