دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس هفته چهارم شهریور / بازی شاخص‌سازان چه زمانی شروع می‌شود؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس هفته چهارم شهریور / بازی شاخص‌سازان چه زمانی شروع می‌شود؟

به گزارش بانک اول بازار سرمایه در روزهای گذشته و در هفته سوم شهریور ماه روندی نزولی را در پیش گرفت و در بیشتر روزها با تحرکات منفی به کار خود پایان داد.

در آخرین روز معاملاتی، عرضه‌‎های اولیه توانستند سیگنال مثبتی را به بازار بدهند و تا حدی روند بازار را تغییر دادند. اما در روزهای آینده بورس به چه صورت خواهدبود؟

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بورس  گفت: رسیدن شاخص به لحاظ تکنیکالی به مقاومت مهم است که احتمال اصلاح در آن بیشتر از سقوط است. بنابراین روزهای آینده بازار خنثی و منفی خواهد بود زیرا احتمال حرکت شاخص‌سازها دور از انتظار است.

علیرضا تاجبر هم درباره روند بازار سهام در روزهای آینده هم گفت: باید معاملات هفته آینده و جا به جایی سهم‌ها صورت بگیرد. در حال حاضر اصلاح زمانی شاخص ادامه‌دار خواهد بود اما فشار فروش و عرضه در بازار عمیق نخواهد بود.

 

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: در سهام شاخص‌ساز و به طور خاص گروه‌های دلاری بازار، با توجه به انتظارات کاهشی (هرچند اندک) ،کماکان استقبال مداومی از سوی معامله‌گران صورت نمی‌گیرد. گروه پالایشی البته با حمایت‌های دولتی وضعیت نسبی با ثبات‌تری دارد.

وی همچنین گفت: انتظار می‌رود استقبال بازار کماکان به سمت گروه‌های کوچک و تورمی باشد که از آن جمله می‌توان به گروه‌های دارویی، غذایی و زراعت اشاره نمود. همچنین بازی بزرگان پس از شکست مقاومت ۱۶۰۰ شروع خواهد شد./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها