یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

در صورت سرقت خودرو بیمه بدنه خسارت پرداخت می کند؟

24 خرداد 1401
در صورت سرقت خودرو بیمه بدنه خسارت  پرداخت می کند؟

به گزارش بانک اول یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین پوشش‌های بیمه بدنه خودرو، پوشش سرقت خودرو است.

پوشش سرقت اتومبیل یکی از پوشش‌های بیمه بدنه

خسارات مختلفی نظیر آتش سوزی، انفجار و صاعقه جزء پوشش‌های اصلی بیمه بدنه هستند. سرقت کلی خودرو نیز جزء پوشش‌های اصلی بیمه بدنه محسوب می‌شود.

اگر راننده برای خودروی خود بیمه  تهیه کرده باشد و خدای نکرده، اتومبیل به سرقت رود، شرکت بیمه خسارت خودرو را تا سقف تعهدات بیمه‌نامه به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند.

شرایط پرداخت خسارت پوشش سرقت بیمه بدنه خودرو

اگر خودروی شما یا وسایل آن دزدیده شود، شما باید دو بار در بازه زمانی ۴۵ روزه در نشریات کثیرالانتشار، خودروی خود را آگهی کنید.

اگر خودرویتان یافت نشد، این خودرو به نام شرکت بیمه منتقل می‌شود. شرکت بیمه در اکثر موارد سقف خسارت پرداختی  ۸۰ درصد ارزش خودرو  را تقبل خواهد کرد.

پوشش سرقت جزئی خودرو

اگر لوازم خودرو به‌صورت جزئی نظیر رینگ، لاستیک یا سیستم صوتی بدون جابه‌جایی خود وسیله نقلیه دزدیده شوند، سرقت جزئی نامیده می‌شود.

پوشش سرقت جزیی جزء پوشش‌های الحاقی یا تکمیلی بیمه بدنه محسوب می‌شود. به بیان دیگر، بیمه‌گزار در صورت انتخاب این پوشش، با پرداخت حق بیمه بیشتر مجاز به برخورداری از این پوشش الحاقی سرقت جزیی است.

در چنین مواقعی شرکت بیمه با رویت گزارش نیروی انتظامی پلیس، خسارت سرقت جزئی وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد. با توجه به افزایش میزان سرقت‌ها، انتخاب پوشش سرقت جزئی در بین سایر پوشش‌های بیمه بدنه امری منطقی خواهد بود.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها