شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای 3 فرزند+ جزییات

27 فروردین 1403
آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای 3 فرزند+ جزییات
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: دولت در راستای حمایت از جوانی جمعیت، مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر را به صورت رایگان بیمه می‌کند.

به گزارش بانک اول  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد توانا اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از جمعیت و خانواده مادران غیر شاغل و خانه‌دار ساکن در مناطق  روستایی و عشایری  دارای سه فرزند و بیشتر به صورت رایگان توسط دولت بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان با بیان اینکه تاریخ تولد فرزند سوم مادران باید از یکم فروردین سال ۹۶ باشد، گفت: متقاضیان با ثبت‌نام در این طرح از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، فوت و انتقال سوابق بهره‌مند می‌شوند.

 

 مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت: تا ۲۶ فروردین امسال، ۱۳۵۹ مادر دارای سه فرزند و بیشتر در طرح بیمه رایگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ثبت‌ نام کردند.

وی اضافه کرد: یکی از شرایط ثبت‌نام ایرانی بودن تابعیت هر سه فرزند است.

توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت‌نام تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه مادران اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط
زائران اربعین حسینی قبل از سفر باید بیمه داشته باشند و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰هزار تومان است.
بنابر اعلام مسئولان، اربعین امسال هم همچون سال گذشته سه بسته پیشنهادی بیمه‌ای با پوشش مالی متفاوت به زائران ارائه خواهد شد.
در صورتی که برای وسیله نقلیه خود، بیمه شخص ثالث خریداری نکنید یا نسبت به تمدید بیمه‌نامه خود تعلل کنید، به ازای هر روز، باید مبلغی را به عنوان جریمه دیرکرد به حساب صندوق تامین خسارات بدنی واریز کنید. این جریمه توسط شرکت‌های بیمه قابل حذف نیست. با این وجود در ایام بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث خودرو که توسط بیمه مرکزی در بازه محدودی مشخص می‌شود، جرایم دیرکرد بیمه مورد بخشش قرار می‌گیرد.
همچنین در صورت فوت بیمه‌شده‌ای که بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، به بازماندگان وی به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه و بدون الزام به رعایت ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها