جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

حمایت صندوق بین المللی پول از حذف یارانه های سوخت

24 خرداد 1401
حمایت صندوق بین المللی پول از حذف یارانه های سوخت

به گزارش بانک اول کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، طی اظهاراتی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد که مجموع یارانه دولت‌های جهان برای سوخت‌های فسیلی در سال 2020 بالغ بر 6 تریلیون دلار بوده است که بیش از 70 درصد آن باعث شده هزینه‌های زیست محیطی بیش از حد ارزان باشد و این امر تعیین قیمت مناسب سوخت برای کاهش انتشار کربن را ضروری می‌کند.

 

جورجیوا در اجلاس انرژی سازمان ملل متحد در تاریخ 24 سپتامبر، گفت: اگر قیمت سوخت‌های فسیلی تا سال 2025 به طور کامل منعکس کننده هزینه‌های زیست محیطی… باشد، انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان به میزان یک سوم کاهش می‌یابد و این امر موجب جلوگیری از گرمایش جهانی به میزان 1.5 در جه سلسیوس می‌شود.

وی افزود: البته افزایش قیمت سوخت بسیار چالش برانگیز است. من نمی‌خواهم که سختی این موضوع را کمتر از چیزی که هست نشان دهم اماعدم اقدام در این باره چالش‌های بسیار بزرگتری را به همراه خواهد داشت.

 

در ماه اوت، صندوق بین المللی پول که در واشنگتن مستقر است از کشورها خواست تا سرمایه‌گذاری‌های سبز خود را افزایش دهند و به منظور کاهش اثرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی، قیمت بیشتری برای کربن در سطح جهانی تعیین کنند.

 خانم جورجیوا گفت: این امر می‌تواند به تعیین قیمت مناسب برای سوخت و تسریع اقدامات اقلیمی جهانی کمک کند. و اکنون زمان انجام این کار است.

به گفته جورجیوا، افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی، به منظور کاهش انتشار کربن، مزایای قابل توجه دیگری خواهد داشت.

وی گفت: سالانه تقریباً از یک میلیون مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا جلوگیری می‌شود. درآمدهای اضافی تقریباً 4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را افزایش می‌دهد که می‌تواند برای افزایش سرمایه‌گذاری سبز و هزینه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین انتقال عادلانه به اقتصاد اقلیمی جدید را برای همه ما تضمین می‌کند.

رییس صندوق بین المللی پول گفت: از سوی دیگر، قیمت‌گذاری پایین سوخت‌های فسیلی اهداف داخلی و جهانی محیط زیست را تضعیف می‌کند و به مردم و کره زمین آسیب می‌رساند./تسنیم

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها