چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

طلا بالاخره ارزان شد + آخرین قیمت

24 خرداد 1401
طلا بالاخره ارزان شد + آخرین قیمت

به گزارش بانک اول در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران بها، قیمت طلا ۱.۳ دلار کاهش یافت و به ۱۷۴۸.۹ دلار رسید.

قیمت کنونی نسبت به یک ماه پیش ۶۸ دلار و نسبت به یک سال پیش ۱۱۲ دلار پایین تر است.

 

برخلاف طلا قیمت نقره اما ۱۸ سنت رشد کرد و به ۲۲.۵۷ دلار رسید و در واقع طلا تنها بازیگر بازار بود که امروز افت قیمت داشت.

 

پالادیم و پلاتین هم رشد قیمت خوبی را به ثبت رساند و به ترتیب ۱۸ و ۱۰ دلار رشد کرده و به ۱۹۱۶ و ۹۸۶ دلار در هر انس رسید.

افزایش سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا و افزایش ارزش دلار در بازار جهانی از اصلی ترین دلاریل افت امروز قیمت طلا بوده است.

کارشناسان البته می‌گویند که منتظر سیگنال های مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا بوده و می خواهند بدانند سرنوشت سیاست های حمایتی این بانک برای عبور از کرونا به کجا خواهد کشید.

البته سرمایه گذاران امیدوارند که بانک مرکزی چین با تزریق پول به کمک طلا آمده و قیمت آن را مثبت کند./فارس

اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران گفت: اینکه گفته می شود میانگین مالیات پرداختی طلافروشان ۹.۶ میلیون تومان است صحت ندارد و کذب محض است،مالیات پرداختی طلا فروشان بین ۱۵ میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان است.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۵۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.
گفتنی است سرمایه‌گذاران متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و در سمت عرضه نیز عرضه‌کنندگان متعددی در این بازار اقدام به سپرده‌گذاری شمش طلا و عرضه آن کرده اند. به تازگی نیز بورس کالا طی اطلاعیه ای شرایط سپرده‌پذیری شمش طلا از مشتریان را اعلام کرده است.
بر اساس ابلاغیه پیشین بانک مرکزی، کلیه شهروندان ایرانی بر اساس قوانین مصوب بانک مرکزی می‌توانند با کارت ملی به خرید دلار (یا یورو) اقدام کنند. هر شخص متقاضی می‌تواند در هر سال به ازای کد ملی خود، تا سقف دو هزار یورو و معادل آن را به دلار دریافت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها