ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

این غذاها عمر شما را کم می کند

24 خرداد 1401
این غذاها عمر شما را کم می کند

به گزارش بانک اول به نقل از اسپوتنیک، کاترین زراتسکی پزشک متخصص تغذیه در کلینیک مایو در روسیه، فهرستی  از خوراکی هایی را نام برده است که پرهیز از آنها می تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

به عقیده او، گوشت قرمز فرآوری شده و غذاهای فرآوری شده، غذاهای سرخ شده، غذاهای حاوی قند و الکل بیش از حد می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد و طول عمر زندگی انسان را کاهش دهد. به گفته این متخصص تغذیه، این عادت های غذایی را باید به دلیل رفاه و طول عمر خود کنار گذاشت.

این متخصص تاکید می‌کند غذاهایی با حداقل  مواد فرآوری شده، مانند سبزیجات کنسرو شده و گوشت یخ زده، معمولاً حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و فیبر هستند. به نوبه خود، غذاهای بسیار فرآوری شده چون کنسرو و نان در فروشگاه‌ها و سایر غذاها، حاوی چربی اشباع و قندهای افزوده شده ای هستند که تقریباً فیبر ندارند.

این متخصص تغذیه هشدار داد که این غذاها اغلب کالری بیشتری نسبت به مواد مغذی دارند و موجب کاهش طول عمر می شوند.

 

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها