دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا می توان یارانه را به عنوان وثیقه وام ازدواج گذاشت؟

24 خرداد 1401
 آیا می توان یارانه را به عنوان وثیقه وام ازدواج گذاشت؟

به گزارش بانک اول خانواده شهدا، مفقودالاثرین و اسرا و خانواده‌های جانبازان و آزادگان نیز می‌توانند از این تسهیلات با امتیاز ویژه ایثارگری استفاده کنند، بدین ترتیب که به هریک از زوجین با شرایط فوق مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد و چنانچه شرایط سنی که پیش‌تر به آن اشاره شد را نیز داشته باشند، این مبلغ به ۲۰۰ ملیون تومان افزایش خواهد یافت.

مدارک مورد نیاز در تمام بانک‌ها یکسان هستند و مواردی نظیر اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه‌های زوجین را شامل می‌شود، همچنین برای دریافت این وام به مدارک دیگری از جمله اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن‌ها، اصل و کپی کارت ملی زوجین، اصل و کپی کارت ملی ضامن، کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین، نیاز است.

می توان یارانه را به عنوان وثیقه وام ازدواج گذاشت؟

با توجه به افزایش مبلغ وام ازدواج حتی در صورت باز پرداخت یک وام  ۷۰ میلیون تومانی با اقساط ۱۰ ساله حداقل قسط وام حدود ۷۰۰ هزار تومان می شود ، حال هر فردی که سواد ی در حد ابتدایی داشته باشد هم متوحه می شود  یارانه ۴۵ هزار تومانی نمی تواند ضامن قسط ۷۰۰ هزار تومانی باشد

در بخشی از شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج آمده است که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.

بررسی میدانی و بررسی مدارک در شعب مختلف بانک‌های مشهد نشان می‌دهد که بحث ضمانت وام سبب رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها و موسسات غیربانکی است، درواقع هر بانکی هرگونه که بخواهد این ضمانت را اخذ می‌کند، به عنوان مثال در بانک صادرات تعداد ضامن‌ها (یک یا دو نفر) بستگی به نظر رئیس شعبه دارد. بانک رفاه دو ضامن با نامه کسر از حقوق (فیش حقوقی) را ضمانت این تسهیلات می‌داند و علاوه بر ضامن حقیقی درصدی از وام به‌طور سفته یا چک و یا هردو اخذ می‌شود.

در بانک صادرات و ملت مبلغ سفته ۱۳۰ درصد مبلغ وام و در بانک رفاه ۱۲۰ درصد این مبلغ است و برخی بانک‌ها از جمله بانک ملت، چک را نیز به جای نامه کسر از حقوق به عنوان ضمانت می‌پذیرند.

اخبار مرتبط
افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. مدت سپرده گذاری و میانگین حساب متقاضی دست کم شش ماه گذشته باشد تا بتواند برای این تسهیلات درخواست بدهند. افراد نیازمند معرفی ضامن رسمی هستند.
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها