یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت‌نام ۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

24 خرداد 1401
ثبت‌نام ۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

به گزارش بانک اول ثبت‌نام در سامانه sama.mrud.ir (ثمن) از مرز 630 هزار نفر عبور کرد. بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی از 28 مهرماه امسال تا کنون 632 هزار نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کرده‌اند.

متقاضیان قانون جهش تولید مسکن با شروط تاهل، سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن را داشته باشند.

طبق اعلام محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی بانوان مجرد بالای 35 سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با 20 سال سن نیز می‌توانند برای واحدهای قانون جهش مسکن ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در سامانه ثمن تا 28 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

تسنیم

اخبار مرتبط
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.
نوروزی در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: در کشور ما حدود ۳۱ درصد از مردم مستاجر هستند و بقیه مالک هستند و ۸ درصد هم در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. این عدد در کشورهای دیگر بیشتر از کشور ما است و برای مثال در کشور سوئیس حدود ۵۷ درصد و در کشور آلمان ۴۸ درصد از خانوار مستاجر هستند. در سنگاپور و روسیه هم کمتر از ۱۳ درصد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تجهیز بندر و بهره برداری از آن و میزان حداقلی از کانتینر‌های که از کشور هند وارد این بندر شده و به کشور‌های مقصد اعزام می‌شود از جمله موارد این تفاهم نامه است گفت: پیش از این بسیاری از قرارداد‌ها به صورت موقت بود که شرکت‌های هندی انگیزه‌ای برای اجرای آن نداشتند که در حال حاضر با انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله شاهد ورود با انگیزه بیشتر شرکت‌های هندی هستیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها