ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن اعلام شد

24 خرداد 1401
شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن اعلام شد

به گزارش بانک اول به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوایی به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به اطلاع می‌رساند محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجرد‌های فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیئت وزیران پیگیری می‌کند.

بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی‌وپنج (۳۵) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک‌عمل وضعیت تأهل آن‌ها هم می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آن‌ها وجود ندارد.

همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، " فاقدان مسکن" شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن درخواست کرد، پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به آدرس https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی در ذیل عنوان شرایط متقاضیان جزئیات مربوط به شرایط ثبت‌نام را مطالعه کنند و به محتوا‌های غیرموثق که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، توجهی نکنند./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها