دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

واریز یارانه نقدی آبان ماه 1400 | این یارانه ها زیاد می شود

24 خرداد 1401
واریز یارانه نقدی آبان ماه 1400 | این یارانه ها زیاد می شود

به گزارش بانک اول در هفته‌ای که گذشت اولین یارانه آبان یعنی یارانه معیشی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شد. در هفته آینده نیز باید یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شود.

 

فوری؛یارانه جدید از راه رسید

صد و بیست و نهمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر باید در روز ۲۰ آبان یعنی پنجشنبه آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

 

 

معمولا یارانه‌ها آخرین ساعت روز واریز می‌شود، به نحوی که سرپرستان خانوار صبح روز ۲۱ آبان یارانه خود را دریافت کرده‌اند.

این یارانه برای خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به همراه افزایش حداقل مستمری پرداخت می‌شود.

همچنین تقریبا همه یارانه‌بگیران در بهار سال قبل مرحله اول وام کرونا را گرفتند. حدود ۲۱ میلیون خانوار وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی را گرفتند که اقساط آن از یارانه ماهانه آنها کسر می‌شود.

در واقع برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، هفدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه کرونا، از یارانه نقدی آبان برداشت می‌شود.

با واریز یارانه نقدی در هفته آینده، پرونده واریز یارانه‌های آبان بسته می‌شود ولی به نظر می‌رسد دولت برای ماه آینده برنامه افزایش مبلغ یارانه‌ها را دستور کار داشته باشد.

چند نشانه برای افزایش یارانه‌ها

اول این که از چند ماه قبل ابراهیم رئیسی وعده داده که از آذر امسال کارت رفاهی پرداخت می‌کند. این حمایت قرار است به صورت کارت رفاهی باشد که به پنج دهک اول تعلق می‌گیرد.

دومین سیگنال افزایش یارانه‌ها را معاون اقتصادی رئیس جمهور داد. محسن رضایی 2روز پیش اعلام کرد که دولت در آذر برای مردم خبرهای خوبی دارد.

سومین نشانه نیز به دوفوریتی بودن لایحه‌ اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی است که طبق اعلام عضو هیات رئیسه مجلس هفته آینده به مجلس می‌رود. در واقع مجلس و دولت مصمم هستن که این لایحه به سرعت تصویب و ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود. با حذف این ارز دست دولت برای پرداخت یارانه به مردم باز می‌شود.

اخبار مرتبط
بر این اساس فردا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ یارانه کمک معیشتی این ماه خانوارهای اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌گردد.
چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.
دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت. روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است.
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
وحید کامران
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام جامانده های یارانه ها که چند ماه پیش ثبت نام کردن تکلیف شان چیست?

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها