شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سه تریلیون شدن دلاری شدن بازار رمز ارزها /صعود بیت کوین برای اولین بار

24 خرداد 1401
سه تریلیون شدن  دلاری شدن بازار رمز ارزها /صعود بیت کوین برای اولین بار

به گزارش بانک اول ، در معاملات روز دوشنبه بازارهای مالی آمریکا ارزش بازار ارزهای دیجیتالی برای ساعاتی به بالای سه تریلیون دلار رسید که این رقم رکورد تاریخی جدیدی برای رمزارزها محسوب می شود. در ساعت ۱۲ و پنج دقیقه به وقت شرقی، مجموع ارزش بازار رمزارزها به سه تریلیون و ۳۰ میلیارد دلار رسید. البته کمی بعد این رقم کاهش پیدا کرد و مجددا به زیر سه تریلیون دلار بازگشت.

قیمت های دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم عصر روز دوشنبه به رکوردهای جدیدی دست یافتند.

بیت‌کوین باز هم رکورد زد!

مشهورترین رمزارز دنیا، برای اولین بار در طول تاریخ به بالای کانال ۶۸ هزار دلاری صعود کرد.

به گفته پایگاه اینترنتی کوین مارکت کپ، بیت کوین روز دوشنبه به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی 67673.74 دلار رسید. این افزایش قیمت تنها چند هفته پس از آن صورت گرفت که بیت کوین به حدود 67000 دلار رسیده بود و سپس تا 12 درصد کاهش یافت.

اتریوم شب گذشته دقایقی با رسیدن به ارزش ۴.٧٩۵دلار رکورد تاریخی خود را شکست.

بر اساس اعلام این پایگاه اینترنتی، در حال حار، قیمت اتریوم نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 4822.36 دلار افزایش یافت.

بازار بیت کوین کاملاً صعودی بوده است. با وجود بیش از 13000 ارز دیجیتال فهرست شده در CoinMarketCap، بیت کوین همچنان ارز دیجیتال غالب است.

 

 
 

با وجود انتقادات مداوم جیمی دیمون، مدیر عامل بانک آمریکایی جی‌پی مورگان، که این ارز را «بی‌ارزش» می‌خواند، برخی سرمایه‌گذاران سودهای بزرگ‌تری را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، صندوق قابل معامله ETF استراتژی بیت کوین ProShares که اواخر ماه گذشته شروع به فعالیت کرد، روز دوشنبه 10.95 درصد افزایش یافت.

بیت کوین یک سیستم غیرمتمرکز ارز رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری بلاکچین است. این رمزارز توسط هر کاربر عضو این سیستم قابل صدور است.

مفهوم این سیستم در نوامبر 2008 اعلام شد اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

در هفته های اخیر بازار رمزارزها به لطف اخبار مثبتی که از طرف آمریکا منتشر می شود صعودهای متوالی را تجربه کرده و از روزهای بدی که تحت تاثیر ممنوعیت کامل اعمالی دولت چین در این کشور قرار گرفته بود خارج شده است.

شماری از کارشناسان بازار به سرمایه گذاران هشدار داده اند که از انجام معاملات هیجانی پرهیز کرده و انتظار تداوم روند صعودی فعلی برای کوتاه مدت را نداشته باشند. به عقیده این افراد اصلاح بازار ممکن است طی روزهای آینده به وقوع بپیوندد.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها