شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سربازان

24 خرداد 1401
جزییات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سربازان

به گزارش بانک اول ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به سربازان ماهر که خدمت آن‌ها از سال ۹۷ تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تمام شده است خبر داده بود.

وی همچنین در این باره گفته بود: این تسهیلات فقط به سربازانی تعلق می‌گیرد که دارای مدرک مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای هستند.

متقاضیان این طرح هم‌ می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی و بارگذاری مدارک مهارتی خود و  کسب مجوزهای لازم از دستگاه‌های اجرایی اقدام به ثبت‌نام این وام کنند.اما جزییات دریافت این وام چیست؟

بانک ملت این تسهیلات را به متقاضیان می‌دهد. مدت زمان تسهیلات این وام ۶۰ ماهه با بازپرداخت ماهانه است. نرخ سود دریافتی ۱۸ درصد است و متقاضیان برای دریافت باید ضامن داشته باشند که شرایط ضامن قرارداد و سفته، کارمند دارای کسر از حقوق یا سند ملکی است.

متوسط حقوق کارگری امسال به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و اگر فردی اقدام به دریافت وام سربازی کند باید ماهانه بیش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قسط بپردازد. که با فرض هزینه اجاره خانه و دیگر هزینه‌های معیشتی این رقم توجیهی ندارد.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها