جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز توزیع اینترنتی مرغ منجمد و تخم مرغ با قیمت مصوب

24 خرداد 1401
آغاز توزیع اینترنتی مرغ منجمد و تخم مرغ با قیمت مصوب

به گزارش بانک اول با اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری فر افزود: در این طرح، مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم مرغ با نرخ مصوب شانه‌ای ۴۳ هزار تومان با خرید اینترنتی درب منازل مناطق ۲۲ گانه تهران تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: در گام نخست ۳۰۰ تن مرغ منجمد و همچنین ۳۰۰ تن تخم مرغ برای عرضه در تهران در نظر گرفته شده است، اما در گام بعدی تا اواخر آبان ماه عرضه این محصولات در کلان شهرهای دیگر نیز آغاز می‌شود و در نهایت در هفته نخست ماه آتی این عرضه در همه نقاط کشور که شبکه توزیع با معضل مواجه است انجام خواهد شد.

قادری فر ادامه داد:​ در حال حاضر عرضه شامل مرغ منجمد و تخم مرغ است، اما با عرضه سراسری کالاهای اساسی دیگر مانند برنج و روغن نیز از طریق همین سامانه توزیع خواهند شد.

وی گفت: در نظر داریم تا با تمهیداتی که صورت می‌پذیرد، عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب را نیز در دستور کار قرار داده و از همان هفته نخست آذرماه این مهم را به انجام رسانیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران افزود: در حال حاضر توزیع از طریق سامانه اینترنتی بازرگام که تحت حمایت یکی از تعاونی‌های روستایی کشور راه اندازی شده، انجام می‌شود، اما از طرح‌های همه کسب و کارهای نوپای اینترنتی (استارت آپ ها) برای انجام توزیع کالاهای اساسی استقبال می‌کنیم.

قادری فر گفت: هدف از این اقدام حذف واسطه گری‌ها و رسیدن کالاهای اساسی با نرخ مصوب به دست مردم است و هیچ هزینه‌ای بابت حمل و نقل از خریداران دریافت نمی‌شود ضمن اینکه اگر مشکلی در کالای خریداری شده وجود داشته باشد امکان استرداد محصول وجود دارد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در عرضه کالاهای اساسی با آغاز طرح به صورت سراسری وجود ندارد و مردم می‌توانند از این طریق برخی از کالاهای مورد نیاز خود را با حذف واسطه‌ها و با قیمت مصوب خریداری کنند.

قادری فر گفت: در حال حاضر محصول و کالاهای اساسی به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود و تنها مشکل نقص در شبکه توزیع است که دلال بازی‌ها اجازه نمی‌دهد این کالاها با قیمت مصوب به دست مردم برسد، اما این شیوه توزیع ضمن حذف دلال بازی‌ها اجازه رسیدن محصولات با نرخ مصوب به مردم را می‌دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها