شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی‌ بازار طلا و دلار

24 خرداد 1401
پیش‌بینی‌ بازار طلا و دلار

به گزارش بانک اول بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض پیرامون قیمت‌گذاری خودرو قرمز به کار خود پایان داد. همانطور که قابل پیش‌بینی بود، لغو آزادسازی قیمت خودرو بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داد. کارشناسان معتقدند بیش از هر چیز حالا اعتماد از دست رفته سهامداران است که منجر به ایجاد صف‌های فروش می‌شود.

احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بورس تحت تاثیر هیجان منفی ایجاد شده به دلیل تصمیمات ضد و نقیض دولت است. امیدواریم در روزهای آینده با فروکش کردن این هیجان تعادل به بازار سهام برگردد.

 

وی ادامه داد: هر چه التهاب، بلاتکلیفی و ناامنی در بازار بیشتر شود بیشتر شاهد افت و خیز خواهیم بود. این وضعیت ممکن است تا آنجا ادامه پیدا کند که شاهد خروج سرمایه از بورس به سمت سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشیم.

 

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافت. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا ۱۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد؛ اما در بازار آزاد با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۱۰ تومان معامله می‌شود.

عامل جهانی رشد سکه امامی

چهارشنبه شب بهای اونس طلا طی مدت زمان کوتاهی به بالای سطح هزار و ۸۵۰ دلاری رفت و همین عامل موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در ابتدای بازار روز پنج شنبه بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. طبیعی بود که با توجه به چنین ارزش ذاتی، معامله گران حاضر به فروش سکه زیر سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نباشند، چرا که با در نظر گرفتن حباب بسیار محدود یک درصدی، باز هم ارزش بازاری سکه باید بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار می گرفت.

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها