ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد/ ۳ نوع وام مسکن برای روستاییان

24 خرداد 1401
وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد/ ۳ نوع وام مسکن برای روستاییان

به گزارش بانک اول اکبر نیکزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داده است. این وام با سود5درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله داده می‌شود.

با این اظهارات او در واقع روستایی‌ها 3 نوع وام مسکن می‌توانند بگیرند.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی

اولین وام همین وامی است که رئیس بنیاد مسکن جزئیات آن را گفته است. مبلغ این وام ۲۰۰ میلیون تومان است. با توجه به این که اقساط این وام باید ۲۰ ساله (۲۴۰ ماهه) بازپرداخت شود و نرخ سود آن نیز پنج درصد در نظر گرفته شده است، هر قسط آن یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وام ۲۵۰ میلیون تومانی

وام ۲۵۰ میلیون تومانی در قالب طرح مسکن ملی به روستاییان داده می‌شود، یعنی فردی که در روستا زندگی می‌کند و در این طرح ثبت‌نام کند مشمول وام ۲۵۰ میلیون تومانی می‌شود.

 

براساس اظهارات مدیران وزارت راه، نرخ سود وام در طرح جهش مسکن مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است. زمان بازپرداخت این وام نیز ۲۰ ساله(۲۴۰ ماهه) است، بنابراین اقساط آن سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان محاسبه می‌شود.

از آنجایی که یکی از مجریان طرح جهش مسکن سازمان بنیاد مسکن است، احتمالا به روستاییانی که در این طرح شرکت می‌کنند در 2 سطح وام پرداخت شود؛ یعنی به برخی از افراد وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و برخی دیگر وام ۲۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد پرداخت شود. احتمالا بیشتر روستاییان وام با سود پنج درصد دریافت کنند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی

خرداد ماه امسال بود که دولت قبل افزایش وام مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد. این وام در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود.

قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات پانزده ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. و با توجه به این که نرخ سود این وام ۵ درصد است بنابراین اقساط ماهیانه آن به ۶۶۰ هزار تومان می‌رسد.

علت کمتر بودم وام ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به دو وام دیگر احتمالا به این موضوع طرح جهش مسکن مربوط می‌شود.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها