یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک های پایین

24 خرداد 1401
پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک های پایین

به گزارش بانک اول سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری بودجه ۱۴۰۱ گفت: بودجه تدوین شده در سال‌های گذشته منجر شده است تا تکمیل پروژه‌های عمرانی به طور متوسط حدود ۱۷ سال ادامه یافته است. به همین دلیل برای توزیع منابع تکمیل پروژه‌های عمرانی اولویت قرار داده شده است.

میرکاظمی گفت: دولت مکلف به اجرای قانون است. دولت در نیمه دوم امسال هم نباید از ترز ترجیحی استفاده می‌کرد. حتی حقوق ورودی هم باید در نیمه دوم امسال با ارز ETS محاسبه می‌شد که بنا بر دلایلی اتفاق نیفتاد.

او گفت: خشکسالی در کشور منجر به کاهش تولید کشاورزی شده به همین دلیل ذخایر راهبردی ۳۰ تا ۷۰ کمتر از سقف استاندارد رسیده بود بنابراین درصدد تامین آن بر آمدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: با وجود این کسری‌ها باید میزان ارز ترجیحی مورد نیاز دولت به ۱۸میلیارد دلار می‌رسید. از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی‌هایی برای واردات اقلام مورد نیاز کشور اتخاذ شد.

میر کاظمی گفت: ما اجازه مازاد استفاده از ارز ترجیحی بیش از ۸ میلیارد دلار را نداریم.

او گفت: تورم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی طبق بررسی‌های انجام شده ۷.۶ درصد پیش بینی شده که ۶.۹ درصد آن بر اثر اصلاح پایه پولی خنثی می‌شود. امسال محدودیت استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی داریم.

میرکاظمی گفت: وام ازدواج حذف نشده است، وام‌های حمایتی در یک بسته جمع شده تا دولت اختیار تدوین آیین نامه را داشته باشد. در صورت تصویب مجلس آن را تخصصی بررسی می‌کنیم. علاوه بر آن در این بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومان برای جمعیت و جوانی جمعیت تخصیص داده‌ایم./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها