ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

شناسایی اولین مورد اومیکرون در پایتخت+جزئیات

24 خرداد 1401
 شناسایی اولین مورد اومیکرون در پایتخت+جزئیات

به گزارش بانک اول به نقل از فارس، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، جزئیات خبر مربوط به مشاهده سویه اومیکرون در کشورمان را تشریح کرد.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد یکشنبه مثبت بود، چند مورد مشکوک نیز وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم و به محض اینکه تشخیص آزمایش آنها تأیید شد، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که چندین نوع کیت تشخیص ویروس داریم که پیچیده‌ترین سویه ها را تشخیص می‌دهند، افزود: فرد مبتلا، هموطن (آقا) است که اخیراً از یکی از کشورهای همسایه وارد کشور شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فرد مبتلا در تهران شناسایی شده و حال عمومی او خوب است و همه مراقبت‌های لازم از بیمار به عمل آمده است.

گویا با تاکید بر این موضوع که واکسن‌های مورد استفاده برای سویه اومیکرون نیز اثربخشی دارند، تصریح کرد: افرادی که ۳ دوز واکسن دریافت کرده اند، ایمنی بیشتری دارند.

وی افزود: کسانی که قبلاً مبتلا شده اند این تصور پیش نیاید که دیگر مبتلا نمی‌شوند، برعکس کسانی که قبلاً مبتلا شده اند، امکان دارد بیشتر درگیر سویه اومیکرون شوند.

اخبار مرتبط
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها