چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای این گروه از بانوان

24 خرداد 1401
وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای این گروه از بانوان

به گزارش بانک اول طبق اطلاعات موجود قرار است به موجب این تفاهم نامه تا پایان سال جاری دو هزار فقره تسهیلات مسکن به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی پرداخت شود. بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، علاوه بر تسهیلات 60 میلیون تومانی بدون سپرده در تهران، امکان بهره گیری از تسهیلات اوراق هم برای این گروه فراهم شده است. بنابراین هنرمندان صنایع دستی می‌توانند به صورت تلفیقی از 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند.

 

 

عمده تسهیلات مسکن هنرمندان صنایع دستی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن، در این باره اعلام کرد که بعد از درخواست وزارت میراث فرهنگی در خصوص تامین تسهیلات مسکن هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، بلافاصله مقدمات امضای تفاهم نامه انجام شد.

سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هم رضایت خود را از همکاری بانک مسکن اعلام داشت و گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده در سامانه این وزارتخانه، 520 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند. 75 درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند که از این میزان هم 80 درصد سرپرست خانوار هستند. تفاهم نامه منعقد شده بین بانک مسکن و وزارت گردشگری قاعدتا اثرات مثبتی روی زندگی این افراد و در نتیجه کل جامعه خواهد داشت.

مسئولان وزارت میراث فرهنگی نسبت به این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرده‌اند و انتظار دارند که اوایل سال آینده هم با تمهیدات مدیران بانک مسکن این موضوع تداوم پیدا کند.

اخبار مرتبط
یکی از خدمات پرمتقاضی و محبوب بانک‌ها، ارائه وام غیرحضوری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی این بانک‌هاست. برای آشنایی با بهترین وام‌هایی که از گوشی موبایل‌تان می‌توانید دریافت کنید، این مطلب را بخوانید.
مهران محرمیان با اعلام این خبر افزود: از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اقدام می‌کنند، از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند. او ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تأکید کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.
مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها