چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه 13 دی ماه اجرا میشود

24 خرداد 1401
قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه 13 دی ماه اجرا میشود

به گزارش بانک اول محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از ۱۳ دی ماه (دوشنبه) اجرایی می‌شود مالیات جدیدی در کشور نیست و جایگزین همان مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که ۱۳ سال در کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد:  استفاده از تجربه ۱۳ ساله، بررسی نقدها، پیشنهادات ذینفعان و فعالان اقتصادی و استفاده از تجربه سایر کشور‌ها باعث شد تا در این قانون اصلاحات و بازنگری‌هایی صورت بگیرد.

محمد مسیحی گفت: این مالیات بر مصرف است و اشخاص و مصرف کنندگان به نسبت و درصدی از مصرفشان این مالیات را پرداخت می‌کنند. رفع ابهامات فنی و اجرایی، بازنگری در معافیت‌های قانون مالیات بر ارزش افزوده، متناسب سازی جرائم مالیاتی و موضوع  اصلاح دادرسی نظام مالیاتی از مهم‌ترین تغییرات بود. بخش‌های مختلف مانند بخش کشاورزی بخش تولید هم در این اصلاحیه پیش بینی و عملیاتی شده است.  

 

اخبار مرتبط
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در دولت روحانی در واکنش به تصویب تعطیلی روز شنبه، در کانال تلگرامی خود نوشت: مجلس یازدهم، با سابقه تصویب قانون اقدام راهبردی و تلاش برای تصویب طرح صیانت و با پیشینه تشدید خودتحریمی و تحدید ارتباطات بین المللی ایران، با تعطیلی شنبه ها برای امکان بیشتر ارتباطات و تجارت بین المللی موافقت کرد. ملت را چه فرض می کنید؟
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط خبر داده است.
جدول سرانه مالیاتی ۱۵ صنف در سه سال گذشته در حالی منتشر شد که تقریبا تمامی این صنوف، مالیاتی که در طول یک سال پرداخت می کنند، از مالیات یک سال یک کارگر کمتر است.
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها