دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

روشی جدید برای تنظیم قند خون شناسایی شد

24 خرداد 1401
روشی جدید برای تنظیم قند خون شناسایی شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، متخصصان اروپایی و ایالات متحده هورمونی را یافته‌اند که می‌تواند به تنظیم سطح گلوکز خون، مستقل از انسولین کمک کند.

نتایج این آزمایش ها در مجله "Cell Metabolism" منتشر شده است.

متخصصان امیدوارند که یافته آنها پایه و اساس درمان‌های جدید دیابت را ایجاد کند و منجر به تولید داروهایی برای کاهش موثر و ایمن قند در افراد مبتلا به مقاومت به انسولین شود.

کشف انسولین در یک قرن پیش، میلیون‌ها نفر از مبتلایان به دیابت را امیدوار کرد. از آن زمان، این هورمون لوزالمعده به عنوان درمان اصلی برای بیمارانی که با سطوح بالای قند خون مواجه هستند، مانند دیابت، شناخته می‌شود.

 

متخصصان علوم پزشکی در موسسه "سالک" آمریکا به همراه دانشمندانی از آلمان، هلند و سوئیس هورمون FGF1 را که در بافت چربی تولید می‌شود و به اندازه انسولین در تنظیم سطح گلوکز خون موثر و سریع است، شناسایی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، این هورمون مانند انسولین، با مهار تجزیه چربی، سطح گلوکز خون را کنترل می‌کند اما از مکانیسم مولکولی متفاوتی برای این کار استفاده می‌ نماید

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها