دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

انواع ضمانت برای دریافت وام بانکی

24 خرداد 1401
انواع ضمانت  برای دریافت وام بانکی

به گزارش بانک اول برای افرادی که می‌خواهند وام بانکی بگیرند، می‌توانند ضمانت‌های مختلفی را به بانک معرفی کنند، اما ممکن است بانک‌ها در قبول برخی ضمانت‌ها سخت‌گیری کند.

انواع ضمانت برای وام بانکی

کارت یارانه و سهام عدالت یکی از ضمانت‌های وامی است؛ اما تنها چند بانک و برای تعداد محدودی وام این تضمین را قبول می‌کنند. به گفته یک اپراتور بانکی تضامین کارت یارانه و سهام عدالت کاربرد چندانی برای پرداخت وام ندارند.

 

طلا یکی از معتبرترین تضامین بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آید. مبلغ وام حداکثر معادل ۷۰ درصد وزن طلای ضمانتی است. یعنی اگر ملبغ وام ۷۰ میلیون تومان باشد، ارزش وزن طلای ضمانت نیز باید ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

ضامن کارمند و کاسب؛ اگر وام‌گیرنده بخواهد یک کارمند را به عنوان ضامن به بانک معرفی کند. باید توجه داشته باشد که مبلغ دریافتی ثبت شده در فیش حقوقی ضامن چهار برابر میزان مبلغ قسط ماهانه باشد.

در واقع اگر اقساط یک وام بانکی ماهانه ۱٫۵ میلیون تومان باشد،ضامن کارمندی که وام‌گیرنده به بانک معرفی می‌کند باید ماهانه شش میلیون تومان حقوق دریافت کند، در غیر این صورت باید چهار ضامن یا بیشتر معرفی نماید. همچنین ضامن باید دارای چک از حساب حقوقی خود باشد.

ضامن کاسب نیز باید برای بانک شناخته شده و مورد تایید باشد. اعتبار، پروانه یا جواز کسب نیز جز شرایط ضروری است. همچنین فرد نباید هیچ گونه چک برگشتی و بدهی معوقه داشته باشد.

سند خانه از دیگر تضامین بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آید. به گفته یک اپراتور بانکی سند خانه باید ارزشی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.

سفته و چک نیز جز ضمانت‌ بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آیند. البته تا سال گذشته امکان دریافت وام بانکی از طریق واگذاری سهام وجود داشت اما با ریزش بورس این تضامین بانکی حذف شد.

شرایط ضامن وام بانکی چیست؟

ضامن باید فرد معتبری باشد و گردش مالی مناسبی داشته باشد.

با توجه به نوع بانک، بیشتر بانک‌ها بازنشستگان را به عنوان ضامن می‌پذیرند.

ضامن می‌تواند کارمند دولت به‌صورت رسمی یا قراردادی باشد.

فرد دارای پروانه کسب می‌تواند ضامن شود مشروط بر این‌که فعالیت اقتصادی داشته باشد.

ضامن باید فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهد.

در صورتی‌که دریافت کننده بانک خودش کارمند رسمی یا قراردادی بوده می‌تواند با ارائه گواهی کسر از حقوق وام دریافت کند و دیگر نیاز به معرفی ضامن نیست.

وام گیرنده و ضامن باید در بانکی که قرار است وام دهد، افتتاح حساب نمایند.

متقاضی و ضامن نباید بدهی معوق، چک برگشتی یا تسهیلات سر رسید در سیستم بانکی داشته باشند.

اخبار مرتبط
مدت بازپرداخت وام حداقل سه ماه و حداکثر ۴۸ ماه به انتخاب شما می­ باشد. مبلغ وام قابل پرداخت، از ۵۰ میلیون ریال الی ۳ میلیارد ریال می ­باشد و در صورت تسویه بخشی یا کل آن، امکان اعطای وام جدید با کسب امتیاز مجدد، وجود دارد. امتیاز میانگین حساب، تا ۵ سال به صورت تجمیعی قابل استفاده است.
پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود. پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.
وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.
برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند. برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
یاشیل سحری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اول از همه بگین در کل به مردم وام تعلق نمیگیره این مسخره بازی ها چیه . با این همه موانعه ای که بانک ها دارن وپول هاوارز هارو جمع کنید میلیارد دلاری از بانک ها دزدی کنند ببرند .اونهای که وصل هستن ،نمیدونم اونها چرا این همه ضامن وکوفت وهزار تا چیز لازم نداشتن.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها