جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد | سورپرایز بزرگ عیدانه برای بازنشسته ها

24 خرداد 1401
زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد | سورپرایز بزرگ عیدانه برای بازنشسته ها

به گزارش بانک اول عیدی بازنشستگان یکی از مباحث داغی است که در رسانه ها مطرح می شود؛ در روزهای گذشته انتشار نقل قولی از رییس کانون بازنشستگان حاکی از این بود که امسال نیز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم تر از یک پایه حقوقی است. در این خبر آمده بود که میزان عیدی بازنشستگان مشخص نیست و تلاش بر این است که عیدی بازنشستگان معادل یک حقوق باشد. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد.

 

 هر رقمی که به عنوان عیدی کارکنان دولت در بودجه تعیین شود همان رقم به عنوان عیدی بازنشستگان کشوری مشخص خواهد شد و سازمان تامین اجتماعی نیز براساس رقم عیدی که هیات دولت برای بازنشستگان کشوری تعیین می کند، به بازنشستگان خود پرداخت می کند.

 

دهقان کیا، رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران درجواب به سوال که عیدی بازنشستگان در سال گذشته به چه صورت بود، اظهار کرد: عیدی سال گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی به یک حقوق هم نرسید و تنها حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز شد.

 

روزهای گذشته نیز انتشار نقل قولی از رییس کانون بازنشستگان حاکی از این بود که امسال نیز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم تر از یک پایه حقوقی است. در این خبر آمده بود که میزان عیدی بازنشستگان مشخص نیست و تلاش بر این است که عیدی معادل یک حقوق باشد.

 

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ میزان عیدی کارکنان دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در جلسه هیات دولت نیز مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری به تصویب نهایی می رسد.

در بودجه سال ۹۹ عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده بود، امادر نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیأت دولت در پایان سال میزان عیدی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرد. در بودجه ۱۴۰۰ نیز برآورد عیدی کارکنان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب شود.

هر رقمی که به عنوان عیدی کارکنان دولت در بودجه تعیین شود همان رقم به عنوان عیدی بازنشستگان کشوری مشخص خواهد شد و سازمان تامین اجتماعی نیز براساس رقم عیدی که هیات دولت برای بازنشستگان کشوری تعیین می کند، به بازنشستگان خود پرداخت می کند.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها