دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام فوری با کارت یارانه+ مبلغ وام

24 خرداد 1401
پرداخت وام فوری با کارت یارانه+ مبلغ وام

به گزارش بانک اول وام فوری با کارت یارانه یکی از انواع وام بدون ضامن است. وعده دولت پرداخت وام بدون ضامن است، این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و فقط به کارمندان دولت پرداخت می‌شود. براساس اظهارات وزیر اقتصاد کارمندان ثابت دولت می‌توانند بدون ضامن و با روش اعتبارسنجی از ۱۲ بانک زیرمجموعه وزارت اقتصاد وام بگیرند.

طی یک سال گذشته یکی از طرح‌های دولت برای حل مشکل ضامن برای وام‌گیرندگان این بوده که در بخش ضمانت وام تسهیل‌گری رخ دهد. بارها دولت روی وام فوری با کارت یارانه تاکید کرده که در واقع نوعی وام بدون ضامن است.

در این روش متقاضی می‌تواند با به گرو گذاشتن کارت دریافت یارانه خود وام فوری بگیرد، در جریان دریافت وام پروسه پیدا کردن و ارائه ضامن موجب زمان‌بر شدن دریافت وام می‌شود. با حذف این مرحله وام‌گیرندگان زودتر به پول می‌رسند.

در حال حاضر بیشترین یارانه را احتمالا یک خانواده پنج نفره دریافت می‌کند، مبلغ یارانه معیشتی بنزین این خانوار ۲۰۵ هزار تومان است و آنها ۲۲۷ هزار تومان نیز یارانه نقدی دریافت می‌کند.

به جز مواردی که دولت تکلیف می‌کند، میانگین زمان برای بازپرداخت وام‌‌های بانکی سه سال یعنی ۳۶ ماهه است. هچنین نرخ سود مصوب برای تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است.

 

مبلغ وام چقدر است؟

از آنجایی که اگر قرار باشد کارت یارانه آنها به عنوان وثیقه در اختیار بانک باشد، مبلغ یارانه فقط نیمی از قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی را پوشش می‌دهد. چرا که مبلغ قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه، ۹۰۳ هزار تومان برآورد می‌شود اما مبلغ کل یارانه دریافتی یک خانوار پنج نفره ۴۳۲ هزار تومان است،

حتی ممکن است که بانک فقط تا مبلغی وام بدهد که مبلغ یارانه بتواند اقساط را پوشش دهد. خانواری ۴۳۲ هزار تومان یارانه می‌گیرد می‌تواند وام ۱۲ میلیون تومانی دریافت کند. این در حالی است که تعداد اعضای بسیاری از خانوارهای یارانه‌بگیر کمتر از پنج نفر است و برخی فقط یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

با توجه به شرایطی که وجود دارد احتمالا بانک‌ها برای پرداخت وام فوری با کارت یارانه سخت‌گیری بیشتری کنند، مگر این که ضامن هم به آن اضافه شود یا مبلغ وام کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

اخبار مرتبط
مدت بازپرداخت وام حداقل سه ماه و حداکثر ۴۸ ماه به انتخاب شما می­ باشد. مبلغ وام قابل پرداخت، از ۵۰ میلیون ریال الی ۳ میلیارد ریال می ­باشد و در صورت تسویه بخشی یا کل آن، امکان اعطای وام جدید با کسب امتیاز مجدد، وجود دارد. امتیاز میانگین حساب، تا ۵ سال به صورت تجمیعی قابل استفاده است.
پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود. پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.
وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.
برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند. برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها