یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

ساخت طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ ماه تا ۲ سال زمان می برد

24 خرداد 1401
ساخت طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ ماه تا ۲ سال زمان می برد

به گزارش بانک اول محمود زاده گفت: ثبت نام آقایان مجرد از ۲۳ تا ۴۴ سال از ۲۰ دی آغاز شده و ۲۲۴ هزار متقاضی در شهر‌های مختلف ثبت نام کرده اند که اطلاعات آن‌ها در حال بررسی در شهر‌های مورد درخواست است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی حداکثر زمان تعیین شده برای ساخت پروژه‌های ساختمانی حمایتی بین ۱۸ ماه تا ۲ سال است که زمان آن ارتباط مستقیم با آورده متقاضیان دارد.

آقایان مجردی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، باید در بازه زمانی تعیین شده تشکیل خانواده دهند، در غیر این صورت طبق قانون امکان واگذاری طرح‌های مسکن حمایتی به افرادی که واجد شرایط نیستند وجود ندارد.

ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای مهر ماه در بیش از ۶۰۰ شهر کشور آغاز شده و مقرر شده دولت در قالب این طرح ۴ میلیون واحد مسکونی را برای متقاضیان واجد شرایط از جمله مردان مجرد بالای ۲۳ سال و خانم‌های سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال در نظر بگیرد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.
نوروزی در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: در کشور ما حدود ۳۱ درصد از مردم مستاجر هستند و بقیه مالک هستند و ۸ درصد هم در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. این عدد در کشورهای دیگر بیشتر از کشور ما است و برای مثال در کشور سوئیس حدود ۵۷ درصد و در کشور آلمان ۴۸ درصد از خانوار مستاجر هستند. در سنگاپور و روسیه هم کمتر از ۱۳ درصد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تجهیز بندر و بهره برداری از آن و میزان حداقلی از کانتینر‌های که از کشور هند وارد این بندر شده و به کشور‌های مقصد اعزام می‌شود از جمله موارد این تفاهم نامه است گفت: پیش از این بسیاری از قرارداد‌ها به صورت موقت بود که شرکت‌های هندی انگیزه‌ای برای اجرای آن نداشتند که در حال حاضر با انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله شاهد ورود با انگیزه بیشتر شرکت‌های هندی هستیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها