دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم رئیس سازمان بورس درباره پرداخت سود از طریق سجام

24 خرداد 1401
 خبر مهم رئیس سازمان بورس درباره پرداخت سود از طریق سجام

به گزارش بانک اول مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشست کمیسیون بازار سرمایه اتاق بازرگانی به سوالات زیر پاسخ داد.

چه شرکت‌ها و صنایعی سود سهم عدالت را پرداخت نمی‌کنند؟

عشقی: ۲۸۰ شرکت از طریق سجام سود را پرداخت می کنند،  که اسامی این شرکت‌ها منتشر می‌شود، ولی از سال دیگر تمامی شرکت‌های بورسی  ملزم به پرداخت سود از طریق سجام هستند، حال اگر شرکتی سود خود را پرداخت نکند طبق آئین نامه انضباطی با آنها  برخورد خواهد شد.

زمان پرداخت سود سهام عدالت در سال ۹۹ طی هفته فعلی که شورای عالی بورس تشکیل می‌شود تعیین تکلیف خواهد شد،  که مقدارش عددی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود و به علت افزایش سرمایه بعضی از شرکت ها این عدد قطعی نیست.

 دلیل عدم تشکیل کانون سهامداران حقیقی چیست؟ 

عشقی: اساسنامه کانون سهامداران حقیقی به صورت اولیه آماده شده، اگر کسانی درخواست بدهند که کانون سهامداران حقیقی تشکیل شود آن را بررسی می کنیم و اساسنامه را بر روی سایت سازمان قرار می دهیم تا افراد اظهار نظر کنند.

در رابطه با تشکیل کانون سهامداران حقیقی مشکلی وجود ندارد و از تشکیل کانون سهامداران حقیقی استقبال می‌کنیم.

 به علت تعداد محدود oms ها شاهد قطعی های مکرر هستیم پغاسخ و راهکار شما برای این مسئله چیست؟

عشقی: در حال حاضر  ۱۱ یا ۱۲ شرکت oms در حال فعالیت هستند و ما برنامه ای برای گسترش oms  و تقویت زیر ساخت این شرکت ها خواهیم داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.
شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد. معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها