دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بانک ها یی که به بازنشستگان وام فوری می دهند

24 خرداد 1401
بانک ها یی که به بازنشستگان وام فوری می دهند

به گزارش بانک اول آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده علاوه بر کارمندان دولت، بازنشستگان هم مشمول وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می‌شوند. وام بدون ضامن، هم شامل

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود و هم دیگر بازنشستگان دولتی، مشروط به اینکه افراد توانایی بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

 

کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام می‌دهد؟

 

۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

 

برای مثال بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن باید به بانک رفاه مراجعه کنند. چون حقوق خود را از این بانک می‌گیرند. بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. افرادی هم که وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید چک یا سفته هم بدهند.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات

چند روز قبل هم مدیر بانک صادرات اعلام کرد کارمندان و بازنشستگانی که حقوق ماهانه خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به بانک صادرات وام ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بانک صادرات چیست؟ اولین شرط این است که فرد حقوق خود را از این بانک دریافت کند. چه افرادی که شاغل باشند چه بازنشسته. بازنشستگانی که گواهی کسر از حقوق داشته باشند، تنها با همان نامه می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

اما افرادی که گواهی کسر از حقوق ندارند،‌ باید اعتبارسنجی شوند و اگر رتبه اعتباری آنها A باشد، می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

اما این تنها وامی نیست که وعده پرداخت آن به بازنشستگان شده است. پیش از این در شهریور ماه بانک رفاه اعلام کرد به بازنشستگان وام ۱۰۰ میلیونی می‌دهد. این وام در قالب طرح کرامت بود و برای تامین اموال، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی پرداخت می‌شد.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک رفاه به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود. اما نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و مبلغ این وام، دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمداله حسن زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام در مورد بانک صادرات من در زنجان به بانک مراجعه کردم پس از تشکیل پرونده و انتظار یک هفته ای گفتند اعتبارت بالاست ولی باید دستورالعمل بیاید و رئیس شعبه به من گفت صادقانه بگم خیلی به این وام امیدوار نباش.،واقعا متاسفم

فرح رکابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانکها همکاری نمیکنن وزیر بار نمیرن من بازنشسته تامین اجتماعی هستم در شهر زنجان. رفتم بانک رفاه گفتن باید سپرده داشته باشید و با میانگین موجودی وام میدیم و اصلا اینجور که گفتن نیست حتی سرپرستی بانک رفاه هم رفتم در زنجان همین جواب و شنیدم

محمد غایب پناه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام بنده شاغل حراست شرکت نفت و گاز کارون هستم که 16 سال سابقه کار دارم و حقوق بنده را شرکت واریز میکنه. البته پیمانکار لیست ها را میبره بانک که واریز کنه. بخاطر همین به ما نیروها میگن نیروی ارکان ثالث. حقوق بنده از بانک تجارت هست. حالا چند روز پیش رفتم برای درخواست وام بدون ضامن. کارمند اعتبارات بانک میگه اصلا به شما تعلق نمیگیره و دولت برا خودش یه چیزی گفته. حالا بنده با توجه به اینکه هم رییس محترم جمهور دستور دادن و هم وزیر محترم اقتصاد دستور دادن که همه بهشون تعلق میگیره چرا به ما نیروها تعلق نمیگیره. ممنون میشم جوابی بهم بدید. بعد برا پدرم که بازنشسته تامین اجتماعی هستند و از بانک رفاه حقوق میگیرن باز هم رفتم بانک رفاه گفتند که باید 100 میلیون بذارید تو حساب بعد از سه ماه معدل حساب بهتون وام میدیم

صادق اسلانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک رفاه زیر بار پرداخت وام نمیره

ازکارافتاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک رفاه این وام رو منوط کرده به ثبت نام در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و کانون هم به صراحت اعلام میکنه

مهدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

د وامی که با سپرده گذاری مدال مبلغ وام باشه به اون میگن وام؟؟ کسی 100 میلیون داشته باشه هستش که بیاد 18 در صد سود هم بده

Fateme ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من به بانک رفاه که حقوق ۴۲۰۰ میگیرم مراجعه کردم میگه معدل نداری!!!!!!!!!!! میگم من حقوق ۴۲۰۰ که میدن همون روز اول میبینی تموم نیشه حالا این ۵۰ تومن بده و از حقوق کسر کن میگه بیا ۵۰ میلیون پول سپرده کن ۶ ماه بعد بیا ۵۰ ت من وام بگیر تازه ۵۰ تومن هم در بانک میمونه بانک رفاه شعبه احمد اباد د برین تحقیق کنینن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها